سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنگه زیبای پیازه لرستان+فیلم

تنگ پیازه در استان لرستان، در فاصله ۲۰ کیلومتری خرم‌آباد، جاده خرم‌آباد به الشتر، در منطقه زرین‌چقا قرار دارد.

برای رفتن به منطقه تنگه پیازه ابتدا باید خودتان را به استان لرستان برسانید. برای رفتن به این استان هم راه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد.

می‌توانید با هواپیما، قطار، اتوبوس، تاکسی یا با خودروی شخصی به این سفر بروید. جاذبه‌های طبیعی این استان مانند تنگه و آبشار پیازه در مسیر‌های بین‌شهری قرار دارند؛ بنابراین به نظر می‌رسد، سفر با خودروی شخصی انتخاب بهتری باشد.

بعد از رسیدن به استان لرستان، باید خود را به خرم‌آباد برسانید. سپس از آنجا حدود ۲۰ کیلومتر به سمت جاده الشتر رفته و از آنجا هم به سمت بریدگی زرین‌چغا و منطقه بسطام بروید. بعد از آن باید از خروجی روستای بسطام گذر کنید. بعد از تنگ حسن و قبل از رسیدن به روستای چم‌تکله به این جاذبه دیدنی خواهید رسید.

برای رسیدن به این تنگه زیبا باید از مخملکوه عبور کنید، بنابراین، چند ساعت پیاده‌روی در پیش خواهید داشت. این پیاده‌روی هم بسته به سرعت حرکت شما، چیزی حدود یک تا سه ساعت زمان می‌برد.

 این مسیر یکی از زیباترین مسیر‌هایی است که به عمرتان دیده‌اید‍؛ عبور کردن از میان طبیعت سرسبز، صدای پرنده‌های آوازخوان و صخره‌های مخملی شما را به وجد می‌آورد و خستگی راه را از تنتان خارج می‌کند.

برچسب ها: گردشگری ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.