سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت نیازسنجی مسائل مختلف جامعه/ نخبگان سرمایه‌های کشور هستند

وزیر بهداشت گفت: جوانان و نخبگان سرمایه‌های این کشور محسوب می‌شوند و معتقدم باید به جایی برسیم که علم‌مان به درد مردم بخورد.

محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم اختتامیه شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور گفت: آینده کشور در دستان شما است و باید در مرز دانش و علم حرکت کنیم. جوانان و نخبگان سرمایه‌های این کشور محسوب می‌شوند و معتقدم باید به جایی برسیم که علم‌مان به درد مردم بخورد و مشکلات کشور را حل کند.

وی بیان کرد: علم ما باید جامعه محور باشد و باید نیازسنجی کرده و بر اساس نیاز‌ها، طرح‌های مختلف ارائه و مطالعه شود.

وزیر بهداشت افزود: هنر مسئولان کشور باید این باشد که از نخبگان و دانشجویان به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. در حال حاضر دانشجویان نخبه در دانشگاه‌ها اقدامات درمانی خوبی انجام داده‌اند.  

وزیر بهداشت تاکید کرد: موضوع پیشگیری از بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های غیرواگیر مسئله مهمی است. اگر افراد به طور مرتب چکاپ شده و فشار خون و دیگر مسائل کنترل شود، احتمال بروز بیماری‌های غیرواگیر کاهش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: همه دانشجویان استعداد برتر هستند و امیدوارم شما برای مملکت کار کنید و اثر گذار باشید. من ۱۵ سال دبیر دبیرستان و ۳۵ سال استاد دانشگاه بوده‌ام.

ظفرقندی خاطرنشان کرد: سالیانه ۲۰ هزار جوان در جاده‌های کشور کشته می‌شوند که در این خصوص باید پژوهشی انجام شود.

ظفرقندی درحاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: افزایش ظرفیت پزشکی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است و مهم این است که فارغ التحصیلان در مناطق محروم استفاده شوند‌.

وی افزود: برای افزایش ظرفیت پزشکی پیوست‌های دوگانه، تامین بودجه برای آموزش و تامین استاد و نیروی انسانی برای آموزش دانشجویان باید در نظر گرفته شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.