سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخلیه و بارگیری بیش از 25 هزار کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر هرمزگان

از ابتدای امسال ۲۵ هزار و ۸۸ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر تخلیه و بارگیری شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق گفت:  از ابتدای امسال ۲۵ هزار و ۸۸ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر تخلیه و بارگیری شد که ۱۲۶ درصد  بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود: از این شمار، ۱۳ هزار و ۱۰۴ کانتینر پر و ۱۱ هزار و ۹۸۴ کانتینر نیز خالی بوده است.

وی گفت: بندر شهید باهنر در این مدت، با انجام ۹۸۴ هزار و ۵۸ تن تخلیه و بارگیری، افزایش ۳۴ درصدی در عملکرد داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزود:  ۱۲۶ هزار و ۱۹ تن کالای غیرنفتی در بندر شهید باهنر تخلیه و ۶۷۴ هزار و ۴۰۶ تن نیز بارگیری شده که هر کدام به ترتیب ۵۴ و ۵۱ درصد به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

محمدحسینی تختی با اشاره به واردات ۳۵ هزار و ۵۴۸ تن و صادرات ۶۲۰ هزار و ۱۴ تن کالای غیرنفتی از طریق بندر شهید باهنر، گفت: واردات کالا‌های غیرنفتی در این بندر ۱۰ درصد و صادرات نیز با ۵۸ درصد افزایش همراه بوده است.

وی افزود: ترانزیت کالا‌های غیرنفتی نیز با ثبت ۳۳ هزار و ۹۶۱ تن، ۲۷ درصد رشد و کاپوتاژ نیز با ثبت ۴۷ هزار و ۹۷۱ تن، تنها یک درصد کاهش داشته است.

مدیر بنادر شرق هرمزگان در خصوص عملکرد نفتی بندر شهید باهنر نیز گفت: در مدت زمان یاد شده، تخلیه کالا‌های نفتی در این بندر ۳۸ درصد افزایش داشته است.

محمدحسینی افزود: شناور‌های ورودی و خروجی به بندر شهید باهنر با ورود و خروج ۱۴۷۱ فروند شناور، شش درصد افزایش داشته که از این تعداد شناور، ۱۶۸ فروند شناور بالای هزار تن و ۱۳۰۳ فروند نیز شناور زیر هزار تن بوده است.

وی گفت: در این مدت ۴۰ هزار و ۵۳۱ دستگاه کامیون نیز وارد بندر شهید باهنر شده که ۴۸ درصد افزایش به نسبت مدت مشابه سال قبل داشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.