سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان آواربرداری روستای سوخته امامزاده ابراهیم (ع)

آواربرداری بخش‌های آسیب دیده از آتش سوزی روستای گردشگری امامزاده ابراهیم (ع) شفت بعد از ۴ ماه به پایان رسید.

مهدی نقدی، فرماندار شفت با اشاره به آخرین وضعیت روستای سوخته امامزاده ابراهیم (ع) با بیان اینکه بیش از ۴ ماه از آتش سوزی در این منطقه سیاحتی - زیارتی و ییلاقی می‌گذرد، گفت: خوشبختانه بیش از ۷ روز است که آواربرداری بخش‌های آسیب دیده از آتش سوزی این روستا به اتمام رسیده است.

او با بیان اینکه کارشناسان مکانیک خاک بیش از یک ماه در این منطقه مستقر بودند، افزود: به یاری خدا تمام مراحل آزمایش مکانیک خاک این روستا هم به پایان رسیده و منتظر ارسال نتایج آزمایشگاه هستیم.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه بنیاد مسکن این شهرستان هم در حال پاسخ به استعلامات برای صدور پروانه است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۰ مورد استعلامات برای صدور پروانه توسط بنیاد مسکن پاسخ داده شده است.

به گفته نقدی، تمامی پاسخ‌های استعلامات برای افراد آسیب دیده روستای امامزاده ابراهیم (ع) توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

او ادامه داد: متقاضیان پس از دریافت پاسخ استعلام از بنیاد مسکن نسبت به تهیه نقشه اقدام ‌می‌کنند و پس از کنترل توسط نظام مهندسی شهرستان شفت، مدارک لازم برای صدور پروانه ساخت به بخشداری احمد سرگوراب ارسال می‌شود.

فرماندار شفت افزود: بعد از دریافت پروانه ساختمان و انجام امورات اداری متقاضیان می‌توانند برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۵ درصد با پرداخت ۲۰ ساله از بنیاد مسکن اقدام کنند.

نقدی از صبر و تحمل مردم این منطقه تقدیر و تشکر کرد و گفت: ان شاءالله با همکاری همه مسئولان و مردم روستای امامزاده ابراهیم (ع) را دوباره از نو خواهیم ساخت.

آتش‌سوزی هولناک منطقه امامزاده ابراهیم (ع) از توابع شهرستان شفت استان گیلان بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه رخ داده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.