سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت رژیم صهیونیستی:

حمله به چادرهای آوارگان با بمب‌های دو هزار پوندی صورت گرفته است

نیویورک تایمز می‌گوید بررسی شواهد در صحنه جنایت نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در حمله امروز به جنوب غزه از بمب‌های دو هزار پوندی استفاده کرده است.

پس از حمله امروز رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان در منطقه امن «المواصی» در جنوب نوار غزه که سبب شهادت بیش از ۶۰ فلسطینی شد، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از سه کارشناس تسلیحاتی اعلام کرد که شواهد قوی نشان می‌دهد اسرائیل از بمب‌های دو هزار پوندی برای این حمله استفاده کرده است.

ویدئویی که پس از حمله فیلم‌برداری شده و توسط نیویورک تایمز تایید شده است، دو گودال انفجاری عظیم را به قطر حدود ۱۵ متر نشان می‌دهد. «کریس کاب اسمیت» کارشناس تسلیحاتی و افسر سابق توپخانه ارتش انگلیس گفت که ابعاد گودال‌ها به طور کلی با گودال‌های ایجاد شده از بمب‌های دو هزار پوندی مطابقت دارد. 

«ترور بال» کارشناس دوم و تکنسین سابق خنثی کردن مهمات در ارتش آمریکا می‌گوید قطعاتی در صحنه یافت شده که در واقع بخشی از یک کیت هدایت دقیق است که همراه با بمب‌های دو هزار پوندی استفاده می‌شود. 

در همین حال، «پاتریک سنفت» کارشناس سوم که در شرکت مشاوره خدمات تحقیقاتی درباره تسلیحات کار می‌کند، ضمن تایید نظر دو کارشناس پیشین، گفت که قطعه پیدا شده در صحنه جنایت نشان می‌دهد که دست کم یک بمب دو هزار پوندی در این حمله به کار رفته است. 

تصاویر ثبت شده توسط شاهدان و خبرنگاران محلی از منطقه «المواصی» در خان یونس، گودال‌های بسیار بزرگی را در محل حمله صهیونیست‌ها نشان می‌دهد. ویدئو‌های دیگر نشان می‌دهد وسایل مردم، لباس و دیگر اشیاء در یک منطقه وسیع پراکنده شده‌اند و یک خودرو تقریبا به صورت کامل زیر شن و ماسه رفته است. 

در تصاویر ماهواره‌ای که حدود یک روز قبل از حمله گرفته شده است، حدود ۱۲ چادر در منطقه‌ای که مستقیما هدف قرار گرفته، دیده می‌شود. این چادر‌ها به همراه ده‌ها چادر دیگر که محل اسکان آوارگان بودند، در عکس‌های پس از حادثه دیده نمی‌شوند و به طور کامل ویران شده‌اند.

صهیونیست‌ها صبح امروز در حالی به المواصی حمله کردند که این منطقه پیش‌تر به عنوان «منطقه امن» اعلام شده بود و آوارگان که بسیاری از آنان زن و کودک بودند، در چادرهایی که مورد حمله قرار گرفت، سکونت داشتند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.