سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت نیمی از مطالبات گندم‌کاران کردستانی را پرداخت کرد

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: پرداخت مطالبات گندمکاران استان به بیش از ۱۰۴ هزار و ۸۹۳ میلیارد ریال رسید که این میزان معادل ۵۰٫۶۷ درصد کل مطالبات از دولت است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در هفتمین مرحله از واریز بهای گندم، روز سه شنبه رقمی بالغ بر ۳۷ هزار و ۴۵۷ میلیارد ریال به حساب گندمکاران استان واریز شد.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان افزود: از زمان پرداخت مطالبات گندم کاران تا کنون در مجموع ۱۰۴ هزار و ۸۹۳ میلیارد ریال معادل ۵۰.۶۷ درصد از مجموع اطلاعات ارسال شده به بانک کشاورزی به حساب گندمکاران کردستانی واریز شده است.

وی یادآور شد: از مطالبات گندمکاران بیش از ۱۰۲ هزار و ۸۱ میلیارد ریال باقی مانده است.

صالحی با اشاره به اینکه از ابتدای زمان برداشت گندم در استان تا دوشنبه (۱۹ شهریور ماه) یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۶۰۶ تن گندم خرید تضمینی شده است،افزود: از این میزان یک میلیون و ۱۶۵ هزار و ۶۰۸ تن در سامانه سیفا ثبت شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اضافه کرد: بیشترین میزان خرید در شهرستان‌های بیجار با ۲۸۹ هزار و ۴۴۷ تن، دیواندره با ۲۱۳ هزار و ۵۲۳ تن، دهگلان با ۱۸۷ هزار و ۴۰ تن، قروه با ۱۸۳ هزار ۷۱ تن و سقز با ۱۸۲ هزار و ۳۹۲ تن بوده است.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.