سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه‌های دفاع مقدس با محوریت نسل‌های جدید برگزار می‌شود

استاندار خوزستان گفت: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با محوریت و مشارکت دانش‌آموزان، دانشجویان، روحانیت، جوانان و اقشار مختلف مردمی اجرا خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: برنامه‌های خوبی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح جهت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته است.

او می‌گوید: این برنامه‌ها با محوریت و مشارکت دانش‌آموزان، دانشجویان، روحانیت، جوانان و اقشار مختلف مردمی اجرا خواهد شد.

به گفته او تمرکز اصلی رویدادها و مراسم هفته دفاع مقدس بر انتقال ارزش‌ها، حماسه‌ها و ایثارگری های ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس به نسل های جدید خواهد بود.

حسینی محراب ادامه داد: یکی از اقداماتی که در ایام هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد مربوط به راویان دفاع مقدس است که به اقصی نقاط استان اعزام شده و روایتگر جانفشانی‌های آن دوره پرافتخار خواهند بود.

استاندار خوزستان اظهار داشت: از جمله برنامه‌هایی که تلاش می‌شود زمینه برگزاری آن فراهم شود کنگره گرامیداشت «شهدای در غربت» است که مربوط به آزدگان عزیزی است که توسط دشمن بعثی در دوران اسارت به شهادت رسیدند و همچنان خانواده هایی هستند که در انتظار خبری از یافتن پیکر مطهر عزیزان خود که در پادگان های رژیم بعثی به شهادت رسیدند به سر می‌برند و جا دارد یاد و خاطره این اسوه های مقاومت و میهن دوستی را پاس بداریم.

حسینی محراب تصریح کرد: تاکنون تعداد ۸۵ نفر از شهدای غریب شناسایی شده اند همچنین بیش از سی شهید غریب مربوط به ابوحمیظه دشت آزادگان و دیگر نقاط تحت اشغال رژیم بعثی هستند که در حال گردآوری اطلاعات هستیم و با این تعداد خوزستان دارای بیشترین شهید غریب در سطح کشور است.

استاندار خوزستان افزود: همچنین برنامه های مختلفی برای گرامیداشت شهدای ادارات، طلبه ها، معلمان، دانش آموزان و دانشجویان شهید برگزار خواهد شد. اردوهایی نیز برای نوجوانان و جوانان جهت بازدید از مناطق جنگی و روایت حماسه‌های دفاع مقدس تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: مراسم پنجم مهر نیز مربوط به سالروز حماسه شکست حصر آبادان و گرامیداشت دیگر رویدادهای مرتبط از جمله در دشت آزادگان و دیگر شهرها مانند حمیدیه و بستان برگزار خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: صدا و سیما نیز برنامه های متنوعی برای هفته دفاع مقدس خواهد داشت؛ سپاه نیز پنج شش هزار برنامه در سطح مساجد، مدارس، پارکها و فضاهای عمومی استان اجرا می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.