سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۱۷ واحد در بخش صنایع تبدیلی و غذایی آذربایجان‌غربی فعالیت دارند

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۸۱۷ واحد در بخش صنایع تبدیلی و غذایی استان با ۵ میلیون و ۴۷۶ هزار تن ظرفیت جذب سالانه فعالیت دارند که موجب اشتغال‌زایی برای ۸ هزار و ۷۴۸ نفر شده است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد سردخانه‌های استان ۴۷۵ مورد است که یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن ظرفیت اسمی این سردخانه ها است و ۳ هزار و ۳۲۰ نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: تعداد واحد‌های بسته بندی میوه تازه نیز ۵۴ واحد با ۳۲۰ هزار تن طرفیت و هزار و ۸۹۰ فرصت شغلی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در زمینه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان هم در استان ۴۱ واحد فعالیت دارند که ظرفیت اسمی آنها نیز یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن بوده و در سال ۲۹۶ نفر اشتغال ایجاد می‌کنند.

شهبازی اضافه کرد: حدود ۴۰ واحد پوره، کنسانتره و رب هم در این استان فعال است که ۳۲۶ هزار تن طرفیت تولید آنها بوده و ۴۸۰ نفر در این واحد‌ها مشغول هستند.

وی با بیان اینکه در بخش فرآوری گیاهان دارویی در استان نیز ۲۲ واحد فرآوری وجود دارد، اظهار کرد: این واحد‌ها ۲۳ هزار تن سالانه تولید دارند و ۴۳۶ نفر در این بخش فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸ کارخانه آردسازی در استان گفت: در بخش بسته بندی عسل نیز ۱۵ واحد فعال در آذربایجان غربی وجود دارد که ظرفیت تولید آنها به ۹ هزار تن می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد‌کشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: ۱۳ کشتارگاه طیور، ۹ واحد در زمینه تولید بذر گواهی شده، ۴۵ واحد تولیدی و بسته بندی خشکبار، کشمش، میوه خشک، آجیل و خرما پنج واحد تولید شیره میوه ۳۰۶ واحد در بخش لبنیات و ۱۲ واحد تولید کننده کود در استان وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.