سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منطقه آزاد انزلی میزبان نخستین دوره مسابقات کبدی ساحلی جهان

رییس فدراسیون کبدی ایران گفت: نخستین دوره مسابقات کبدی ساحلی جهان از چهارم تا ۹ مهرماه به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

عباس خواجه اورسجی در آیین رونمایی از پوستر نخستین دوره مسابقات کبدی ساحلی قهرمانی جهان در منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: در نخستین دوره از مسابقات کبدی ساحلی قهرمانی جهان تیم هایی از ۱۵ کشور از جمله ایران، پاکستان، بنگلادش، هنگ کنگ، ترکمنستان، لبنان، عراق، دانمارک، آلمان، ایتالیا، کنیا، آذربایجان و روسیه حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: چهار استان سیستان و بلوچستان، خوزستان، یزد، گلستان و گیلان تقاضای میزبانی این مسابقات را داشتند که از بین آنها با بررسی همه جوانب منطقه آزاد انزلی در گیلان بعنوان میزبان این دوره برگزیده شد.

وی با اشاره به پتانسیل گیلان در برگزاری مسابقات و نیز وجود قهرمانان بسیاری در این رشته که در این خطه پرورش یافته اند، گفت: این رشته ورزشی در چهار سبک برگزار می شود که گیلان در تمام سبک ها نقش بسزایی در معرفی بازیکنان در سطح تیم ملی داشته است.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه و شناساندن این رشته ورزشی به مردم جهان اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند بازویی توانمند برای شناسایی رشته‌های ورزشی کمتر دیده شده از جمله رشته‌ کبدی باشند.

اورسنجی قدمت رشته ورزشی کبدی را در عرصه رقابت های جهانی و منطقه ای حداقل ۲۰ سال عنوان و افزود: این رشته به رغم عمر کوتاه خود در میادین مختلف ورزشی همیشه مدال‌آور بوده است و این نشان از استعداد و پتانسیل بالای این رشته ورزشی دارد.

وی تاکید کرد: یکی از گذرگاه‌های رسیدن به المپیک برگزاری مسابقات در سطوح مختلف است که این امر در دستور کار قرار گرفته و رسالت و وظیفه ما تلاش برای راهیابی این رشته ورزشی به المپیک است.

وی نداشتن سالن اختصاصی را مهمترین چالش ورزش کبدی اعلام کرد.

اهتمام منطقه آزاد انزلی برای توسعه دیپلماسی اقتصادی ورزشی

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره منطقه آزاد انزلی نیز در این آئین گفت: این منطقه در راستای انجام ماموریت های اقتصادی خود برای توسعه دیپلماسی اقتصادی ورزشی تلاش می کند.

محمدسجاد سیاهکارزاده اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی بعنوان یکی از مناطق آزاد مهم و راهبردی کشور همواره در راستای ماموریت های اقتصادی از ظرفیت های موجود برای ایجاد برندینگ اقتصادی و دیپلماسی مرتبط با اقتصاد بهره می گیرد که دیپلماسی ورزشی یکی از این موارد می باشد.

وی ادامه داد: منطقه آزاد انزلی به این علت که رویداد ورزشی کبدی ساحلی، ورزشی مردم نهاد و نخستین رویداد در این رشته است در برگزاری آن‌مشارکت دارد.

سیاهکارزاده تصریح کرد: استان گیلان بعنوان نگین استانهای شمالی می تواند شرایط مطلوبی را برای حضور این ورزشکاران فراهم کند و دشمنانی که سعی دارند چهره زشتی از کشورمان به دنیا ارائه کنند را ناامید سازد.

وی افزود: فدراسیون کبدی نیز می تواند سهم مهمی در بی اثر کردن این توطئه دشمنان داشته باشد و در تصویر سازی اقتصادی منطقه نقش آفرین باشد.

گیلان آمادگی میزبانی رویدادهای مختلف ملی و بین المللی دارد

مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز در این آئین از آمادگی گیلان برای میزبانی رویدادهای ملی و بین المللی خبر داد و تصریح کرد: بی‌شک برگزاری چنین رویدادهایی در استان نتایج خوبی برای ورزش و ورزشکاران استانی در رشته‌های مختلف خواهد داشت و به عنوان نماینده جامعه بزرگ ورزش و جوانان استان از همه فدراسیون‌هایی که استان را محور قرار می‌دهند در برگزاری اردوهای تیم‌های ملی و بین‌المللی نهایت قدردانی را داریم.

جهانبخش آرمان ادامه داد: ورزش کبدی از رشته‌های پر هوادار گیلان است و امیدواریم در برگزاری این رویداد بزرگ جهانی با تعامل و همفکری میزبانی شایسته بوده و مقام قهرمانی را برای کشورمان بدست آوریم.

وی تاکید کرد: استان گیلان با کسب ۲۸۶ مدال در سال ۱۴۰۲ افتخار رده سومی کشور را در مدال آوری به خود اختصاص داد.

در پایان این آیین تفاهم نامه اقدامات و تعهدات فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران و سازمان منطقه آزاد انزلی جهت برگزاری این دروه از مسابقات به امضای طرفین رسید و از پوستر این دوره از مسابقات رونمایی شد.

 

برچسب ها: ساحل ، مسابقات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.