سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داور جشنواره آسمان:

عکاسان از تقلید و تکرار پرهیز کنند

داور بخش عکس جشنواره آسمان مهاباد گفت: عکاسان برای ارتقا و رشد خود در زمینه عکاسی و خلق آثار برتر، باید از تقلید و تکرار پرهیز کنند.

جمشید فرج‌وندفردا داور بخش عکس جشنواره آسمان مهاباد گفت: برخی از عکاسان این منطقه در دام تقلید و تکرار کار‌های دیگران گرفتار شده‌اند و برخی عکاس‌های جوان با نگاه متفاوتی و خلاقانه کار می‌کنند.

وی اضافه کرد: یک اثر اگر ایده و خلاقیت خود فرد و حتی ضعیف هم باشد، از یک اثر تکراری و تقلیدی که به بهترین شکل ممکن هم خلق اثر هم باشد، بهتر است.

فرج‌وندفردا ادامه داد: هر عکاسی می‌تواند با تفکر به خلق آثار برجسته بپردازد و خود را در جمع بهترین عکاسان دنیا قرار دهد، عکاسان باید مبانی هنر‌های تجسمی و طراحی باید یاد بگیرند؛ دید در عکاسی در قابل آموزش نیست و عکاس باید ذهینت خود را عینیت تبدیل کند.

وی در خصوص جشنواره آسمان و حمایت عکاسان و هنرمندان از این جشنواره نیز گفت: آثار جشنواره از تنوع بسیار خوبی برخوردار بود اگر عکاسان و فیلم سازان حمایت و همکاری لازم را با جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس آسمان داشته باشند به احتمال زیاد این جشنواره در سال‌های آتی به صورت ملی و حتی بین‌المللی برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.