سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت میدان نفتی «اورتاداغ» مغان در شرکت ملی نفت پس از سال‌ها بلاتکلیفی

استاندار اردبیل با اشاره به مطالبه دیرین مردمی در زمینه تعیین تکلیف نفت مغان، از ثبت میدان نفتی «اورتاداغ» مغان در شرکت ملی نفت پس از سال‌ها بلاتکلیفی خبر داد.

سیدحامد عاملی در شورای اداری استان با اشاره به سفر شهرستانی اخیر به بیله‌سوار با اشاره به مطالبه دیرین مردمی در زمینه تعیین تکلیف نفت مغان، از ثبت میدان نفتی «اورتاداغ» مغان در شرکت ملی نفت پس از سال‌ها بلاتکلیفی خبر داد و گفت: جذب سرمایه‌گذار برای احداث پالایشگاه ۵۰۰۰ بشکه‌ای در منطقه مغان در دستور کار قرار دارد.

او اظهار کرد: تعیین تکلیف موضوع نفت در منطقه مغان از مطالبات دیرین مردم منطقه بود که طی ۳ سال گذشته مطالعات اکتشافی این موضوع تکمیل شد و امروز با قاطعیت می‌توان گفت استان اردبیل در منطقه مغان دارای میدان نفتی است.

استاندار اردبیل افزود: این میدان نفتی پس از سال‌ها بلاتکلیفی با نام «اورتاداغ» در شرکت ملی نفت به ثبت رسیده است که ظرفیت تولید روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ بشکه را دارد و در حال حاضر پیگیر جذب سرمایه‌گذار برای احداث پالایشگاه ۵۰۰۰ بشکه‌ای در منطقه مغان هستیم.

عاملی تصریح کرد: ۵ دستگاه لرزه‌نگاری کشف میدان نفتی در شهرستان‌های شمال استان اردبیل مستقر شده است و تلاش می‌شود با دست‌یابی به میادین نفتی، رشد و پیشرفت استان شتاب بگیرد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.