سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور:

ایستادگی مردم فلسطین شایسته تقدیر است

سهرابی گفت: در اضمحلال رژیم صهیونیستی شکی نیست و شمارش‌ معکوس شروع شده و ایستادگی مردم فلسطین شایسته تقدیر است.

عصر امروز (سه‌شنبه، ۲۰ شهریور ماه) جلسه هماهنگی و هم‌افزایی ستاد مرکزی انتفاضه و قدس با حضور مسئولین و کارشناسان مربوطه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد. حجت‌الاسلام مهدی عرب‌انصاری در ابتدای این جلسه گفت: طوفان‌الاقصی ماهیت رژیم صهیونیستی را به دنیا معرفی کرد و قدرت و هیمنه مجاهدان راه خدا و فرزندان سلحشور فلسطین را به رخ دنیا کشید.

او ادامه داد: طو‌فان‌الاقصی برای همیشه در تاریخ به عنوان یک افتخار و سند بزرگ باقی خواهد ماند و همه ما مسئول هستیم که این سرمایه بزرگ را به رسمیت بشناسیم و بهره کافی را از ابعاد این اتفاق نورانی ببریم.

طوفان‌الاقصی حقیقت را روشن کرد

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین افزود: طوفان‌الاقصی چندین حقیقت را روشن کرد. اول ایمان و باور فلسطین و غزه؛ مقاومت فلسطین بسیار مثال‌زدنی است. از کودک تا پیر و جوان، یک مقاومت بی‌نظیر در مقابل تهدید و فشار و بمب‌هایی که گفته می‌شود به ازای هر نفر، ۵۵ کیلو بمب بوده است، این مردم همچنان مقاومت کردند.

وی افزود: دومین موضوع عمق جنایت‌های آمریکا است. آمریکایی‌ها هرچقدر که توانستند ظلم کردند. دستگاه تنفس را از کودکی که فقط چند ساعت از به‌دنیا آمدنش گذشته بود، قطع کردند. غزه یک سند سنگین علیه جنایت آمریکا ساخت و آمریکا اگر هیچ سندی نداشته باشد، همین کافی است که سردمدار ظلم و جنایت است.

طوفان‌الاقصی هیمنه اسرائیل را فرو ریخت

عرب‌انصاری همچنین ادامه داد: نکته سوم نیز خود رژیم غاصب صهیونیست است. با جریان طوفان‌الاقصی هیمنه اسرائیل فرو ریخت و اگر آمریکایی‌ها این جریان را مدیریت نمی‌کردند، صهیونیست‌ها کاملاً فرو می‌ریختند.

وی همچنین درباره حقیقت چهارم گفت: متأسفانه کشور‌هایی که در همسایگی فلسطین بودند، به‌جای اینکه به عطش اطفال غزه و تحریم سنگین این منطقه توجه کنند، بنادر و سرمایه‌هایشان را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دادند و از آنها حمایت کردند.

ساختار رژیم صهیونیستی ساختگی است

در ادامه این نشست ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی درباره بقای رژیم صهیونیستی گفت: شرایط به‌طور حتم برای فلسطینیان بسیار دشوار است، اما برای رژیم صهیونیستی هم چندان خوب نیست. مسائل بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند بقای این رژیم را به‌طور کامل به خطر بیندازد؛ زیرا ساختار رژیم صهیونیستی ساختاری ساختگی است که کافیست تا برخی از مسائل در کنار هم شکل بگیرند تا زمینه این فروپاشی فراهم شود.

ابوشریف همچنین یادآور شد: انفجار در کرانه باختری می‌تواند تأثیر مستقیمی بر ادامه بقای رژیم صهیونیستی داشته باشد. جنگ رژیم صهیونیستی که داعیه انجام آن در شمال و جنوب لبنان را داشته و منطقه را با آن تهدید می‌کند، می‌تواند نتایج معکوسی برای رژیم صهیونیستی داشته باشد؛ حتی برخی از ژنرال‌های آمریکایی نیز در رابطه با این موضع تأکید کرده‌اند که در صورت ورود به جنگ فراگیر، احتمالاً هیچ خانه‌ای سالم باقی نماند تا صهیونیست‌ها بتوانند به آن بازگردند.

او درباره شرایط منطقه نیز عنوان کرد: به هر شکل ما در شرایط بسیار متشنجی در منطقه هستیم که احتمال وقوع جنگی منطقه‌ای در آن بسیار زیاد است و ما اکنون در شرایطی قرار داریم که نمی‌توانیم به عنوان ابواب رسانه صرفا از طریق شبکه‌های تلویزیونی این جنگ را پیگیری کنیم، بلکه باید همگی برای تمامی سطوح آن آمادگی داشته باشیم.

همچنین وی درباره نقاط ضعف رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: ما باید به‌دنبال تمرکز بر روی نقاط ضعف رژیم صهیونیستی باشیم و نقاط قوت خود را برای مقابله با این رژیم تقویت کنیم. یکی از نقاط ضعف رژیم صهیونیستی که می‌توان روی آن کار کرد، مقابله با این رژیم در محافل بین‌المللی و دادگاه‌های بین‌المللی است که از این طریق می‌توان مشروعیت را از این رژیم سلب کرد.

در اضمحلال رژیم صهیونیستی شکی نیست

در ادامه این نشست، عبدالله سهرابی مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز گفت: هنر جمهوری اسلامی ایران این بوده است که با کمک وزارت امور خارجه، فضای میدان و دیپلماسی را گرم نگه دارد. اما در سالگرد ۷ اکتبر، ما نگاه داخلی زیادی به این موضوع نداریم؛ چرا که برای این کار، سفارتخانه‌ها دستورالعمل لازم را دارند. نگاه ما بیرونی است. باتوجه به اینکه قبلا این جنایت شکل می‌گرفت و امپراطوری رسانه‌ای با این موضوع همراه نبود، ولی امروز با جریان مقاومت همراه است.

سهرابی همچنین در ادامه این نشست گریزی به سفر آقای پزشکیان به نیویورک زد و گفت: جمع کثیری از زنان، اطفال، خبرنگاران، پزشکان و ... به شهادت می‌رسند و با توجه به کنوانسیون‌هایی که در نهاد‌های بین‌المللی داریم، سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای شرکت در نشست سازمان ملل می‌تواند اثرگذار باشد و در آنجا باید به‌طور جدی مطالبه‌ای صورت بگیرد.

او درباره چگونگی برگزاری سالگرد ۷ اکتبر پیشنهاد داد: حداقل پنجاه هیئت ترکیبی از فلسطین و ایران در قالب گروه‌های دوستی پارلمانی و یا ان‌جی‌او‌های بین‌المللی به کشور‌هایی که امکان سفر وجود دارد، انجام شود. پیش‌درآمد این این کار‌ها نیز هفته وحدت است.

سهرابی همچنین گفت: باید امروز روی تفکر شهید هنیه که می‌گفت شهید امیر عبداللهیان، امیر دیپلماسی و امیر مقاومت است، کار کنیم تا افکار عمومی بیشتر بیدار شوند.

وی در آخر به این نکته اشاره کرد: با توجه به شرایطی که در منطقه حاکم است، در اضمحلال رژیم صهیونیستی شکی نیست و شمارش‌های معکوس شروع شده است. امروزه ایستادگی مردم فلسطین شایسته تقدیر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.