سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوشمند سازی عوارضی رشت_ قزوین تا هفته آینده

استاندار گیلان با اشاره به آخرین وضعیت هوشمندسازی عوارضی رشت_ قزوین گفت: مقرر شد عوارضی رشت-قزوین هوشمندسازی و دوربین ثبت تخلفات در فاصله ۱۰۰ متری عوارضی نصب شود.

اسدالله عباسی استاندار گیلان عصر امروز(سه‌شنبه) در راستای پیگیری مصوبات شورای ترافیک استان وارد شهرستان رودبار شد و از عوارضی رشت-قزوین بازدید میدانی به عمل آورد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در چند روز شاهد بروز ترافیک در محورهای مواصلاتی استان بودیم، اظهار کرد: بیش از ۵۳۰ هزار خودرو در تعطیلات هفته گذشته وارد گیلان شدند به‌طوری از این تعداد ۱۰۰ هزار خودرو تنها در یک روز وارد استان شده و همین امر منجر به بروز ترافیک در محور قزوین_رشت شد.

 وی با تأکید بر لزوم‌ توجه تمامی دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات شورای ترافیک استان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی در استان که عضو شورای ترافیک هستند موظف به اجرای مصوبات این شورا بوده و باید به تمامی مفاد آن عمل کنند.

استاندار گیلان با اشاره به آخرین وضعیت هوشمندسازی عوارضی رشت_ قزوین بیان کرد: مقرر شد عوارضی رشت-قزوین هوشمندسازی و دوربین ثبت تخلفات در فاصله ۱۰۰ متری عوارضی نصب شود که اکنون دوربین‌ها درحال نصب شدن است و تا هفته آینده این عوارضی هوشمند می‌شود.

 عباسی یکی از اهداف مجموعه دولت در گیلان رفع مشکل سوخت در پیک حضور مسافرین در استان دانست و تصریح کرد: فردا نیز بازدیدی از انبار سوخت و نفتی استان خواهم داشت تا راهکارهای لازم برای عدم بروز مشکلات به مانند هفته گذشته را بررسی کرده و آن را عملیاتی کنیم.

 وی با بیان اینکه کارکنان عوارضی محور رشت قزوین بعد از هوشمندسازی ساماندهی خواهند شد، افزود: ۳۰ نفر از کارکنان این عوارضی مقرر شد وزارت راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت در حوزه زیرساختی و راداری آنان را به کارگیری کنند.

 استاندار گیلان همچنین بر لزوم مدیریت درست ورودی‌های گیلان و توجه به این مهم توسط دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد و گفت: اقامتگاه‌های بین راهی با امکانات لازم اعم از نمازخانه باید مورد توجه قرار گیرد و جایگاه‌های سوخت نیز نظارت و تبیین شود.

 عباسی با تأکید بر اینکه در سه لاین ایجاد شده در محور رشت_قروین هیچگونه توقفی در خودروها که باعث ترافیک شده نباید ایجاد شود، بیان کرد: ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار خودرو را نباید فدای چندین دکه کنیم از این رو باید تمامی این دکه‌ها در محور رشت به قزوین به ویژه در محور امامزاده هاشم ساماندهی شوند‌.

 وی یکی از عمده مشکلات موجود در استان در تعطیلات هفته گذشته را صف طولانی در پمپ بنزین‌ها دانست و تصریح کرد: از عوارضی استان قزوین تا لوشان و رودبار هیچ گونه پمپ بنزینی وجود ندارد از این رو باید فراخوان  داده و سرمایه‌گذاران را برای ایجاد پمپ بنزین سیار و یا یک ایستگاه پمپ بنزین در این محور ترغیب کنیم که در این خصوص اقدامات لازم انجام شده است.

 استاندار گیلان از اعمال محدودیت‌های ترافیک از روز جمعه در گیلان خبر داد و گفت: در ایام پیک شلوغی‌ها باید از فت و آمد خودروهای سنگین و کامیون‌ها به جز کامیون‌های حمل مواد سوختنی و فاسد شدنی در محور آزادراه قزوین رشت با اعمال محدودیت‌های ترافیکی ممانعت به عمل آورد.

 براساس مصوبه شورای ترافیک استان در تاریخ ۱۳ شهریورماه قرار است عوارضی رشت-قزوین هوشمندسازی و دوربین ثبت تخلفات در فاصله ۱۰۰ متری عوارضی نصب شود

 پروژه هوشمندسازی عوارضی رشت-قزوین از ۱۷ شهریورماه آغاز شده و علاوه بر نصب دوربین در عوارضی رشت-قزوین در ورودی پل زیتون رودبار نیز دوربین ثبت عوارض نصب خواهد شد.

 قرار است براساس مصوبه شورای ترافیک اهالی شهرستان رودبار از پرداخت عوارضی معاف شوند.

 عباسی همچنین بعد از بازدید روند هوشمندسازی آزادراه قزوین رشت با حضور در منطقه امامزاده هاشم از دکه‌های بین راهی و همچنین دلایل با حضور در منطقه امامزاده هاشم از اجرایی شدن مصوبات شورای ترافیک استان را به طور میدانی بازدید کرده و دستورات را صادر کردند.

برچسب ها: هوشمندسازی ، عوارضی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.