سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان کنترل مرز‌های خود را تشدید می‌کند

وزیر کشور آلمان اعلام کرد که از دوشنبه هفته آینده، سیاست کنترل مرزی خود را برای مقابله با ورود پناهجویان تشدید خواهد کرد.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان اعلام کرد در تلاش برای مقابله با آنچه «مهاجرت غیرقانونی» می‌نامد، کنترل در تمام مرز‌های زمینی آلمان را افزایش خواهد داد. 

به گزارش گاردین، او در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقررات جدید از دوشنبه هفته آینده به مدت ۶ ماه اجرایی خواهد شد و پس از آن تحت ارزیابی و بازنگری قرار می‌گیرد. 

اعلامیه وزیر داخلی که از حمایت «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان برخوردار است، بخشی از تلاش‌های این کشور برای پاسخ به انتقادات فراوان گروه‌های ضدمهاجرت است که به ویژه در هفته‌های گذشته، اعتراضات خود را به صورت جدی‌تر بیان کرده‌اند. 

حملات مرگبار اخیر در آلمان به دست پناهجویانی صورت گرفته است که درخواست آنان برای پناهندگی رد شده و باید از کشور اخراج می‌شدند. در مرکز این حملات، حادثه حمله با سلاح سرد در شهر «سولینگن» در غرب آلمان قرار دارد. طی این حمله، یک مهاجم به جشنواره‌ای حمله کرده و ۳ نفر را به قتل رسانده و ۴ نفر دیگر را مجروح کرد. گروه تروریستی داعش بعدا مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. گفته می‌شود مظنون اصلی حادثه مردی است که قرار بود به بلغارستان اخراج شود. 

این حملات سبب شد حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» که ضدمهاجرت است، در انتخابات ایالتی در شرق آلمان برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم پیروز شود. 

شایان ذکر است که سیاست کنترل مرزی آلمان احتمالاً در داخل اتحادیه اروپا به چالش کشیده خواهد شد، به خصوص اگر برلین اصرار داشته باشد که دیگر کشور‌های اتحادیه پناهجویان اخراج شده را بپذیرند. «گرهارد کارنر» وزیر کشور اتریش گفته است که آمادگی پذیرش پناهجویانی را که از آلمان بازمی‌گردند، ندارد.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.