سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرانه تولید مسکن در کشور ۱۷ متر است

دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گفت: سرانه تولید مسکن برای هر نفر در ایران ۱۷ متر است که برای دو نفر معادل ۳۵ متر می‌شود.

طباطبایی، دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در نشست خبری امروز خود در خصوص مسکن اقتصادی با بیان اینکه شهر تهران ۶۴ هزار ازدواج و ۳۴ هزار طلاق در سال ۱۴۰۲ داشته است گفت: در خراسان نیز در همین سال، ۴۱ هزار ازدواج و ۲۱هزار طلاق وجود داشته است و بدون بحث مسکن اقتصادی، اکنون میزان طلاق در دو استان مهم کشور بسیار بالاست. نباید با این استدلال‌ها که زندگی در مسکن کوچک‌متراژ موجب افزایش طلاق می‌شود، مانع اجرای طرح‌های متفاوت در حوزه ساخت شد.

وی با اشاره به مسکن مهر و نهضت ملی مسکن، گفت: اتمام واحدهای این طرح‌ها که در محدوده ۷۰ تا ۹۰ متر بوده‌اند بیش از دو سال زمان برده و طبیعی است که با کوچک‌شدن واحدها در مسکن اقتصادی، زمان ساخت کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد:  ژاپن کشوری است که ۱۲۸ میلیون نفر جمعیت دارد اما از بعد توزیع جمعیتی با مسکن کوچک‌متراژ توانسته بخش زیادی از مردم را صاحبخانه کند و با توسعه اجتماعی، علمی و فرهنگی تبدیل به کشوری با وضعیت مطلوب شده است. 

طباطبایی با بیان اینکه سرانه تولید مسکن با سرانه ۱۷ متر و ۳۵ متر برای دو نفر، حداقل استاندارد لازم را برای افراد تامین می‌کنند گفت: اگر مسکن بزرگ دست‌یافتنی بود که مشکل حل می‌شد و باید با الگوی مسکن ترکیبی شامل کوچک، بزرگ و متوسط طرح‌های جدید را اجرایی کرد.

وی گفت: اتمام هر چه سریعتر طرح از نکات قابل توجه مسکن اقتصادی برای بانک‌ها است.عمده تمرکز کشور چین، متمرکز بر شهرهای ساحلی است تا اقتصاد دریامحور توسعه یافته و از بعد اقتصادی این صنعت استفاده کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.