سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه انگلیس: حمله «تکان دهنده» در غزه نشانه نیاز به آتش‌بس است

وزیر خارجه انگلیس در دیدار با همتای آمریکایی خود به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به چادر‌های آوارگان در جنوب غزه واکنش نشان داد.

«دیوید لامی» وزیر امور خارجه انگلیس در کنفرانس خبری مشترک با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در شهر لندن، نسبت به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به منطقه بشردوستانه «المواصی» غزه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش الجزیره، او گفت: «ما در یک لحظه حساس با یکدیگر ملاقات می‌کنیم. لحظه‌ای حساس برای دستیابی به توافق آتش‌بس غزه در حالی که مرگ‌های تکان‌دهنده در خان‌یونس نیاز شدید به این آتش‌بس را نشان می‌دهد».  

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس خبری خواستار دستیابی به آتش‌بس شد و گفت که سریع‌ترین راه برای بازگرداندن اسرای صهیونیست به خانه‌های خود، «رساندن توافق آتش‌بس به خط پایان است». او همچنین تاکید کرد که واشنگتن و لندن هر دو مصمم به «کمک به اسرائیل» هستند و به همان اندازه مصمم هستند که جنگ در غزه را به پایان برسانند.

گفتنی است؛ نظامیان صهیونیست امروز (سه‌شنبه) صبح به چادر‌های آوارگان در جنوب غزه حمله کرده و دست‌کم ۶۰ فلسطینی را به شهادت رساندند. گفته شده که بیش از ۲۰۰ چادر در منطقه المواصی وجود داشت و در این میان، حدود ۲۰ تا ۴۰ چادر ویران شده و چندین خانواده «به طور کامل در میان شن‌ها ناپدید شده‌اند». دفاع مدنی غزه اعلام کرد که دست‌کم ۵ موشک به این منطقه اصابت کرده و انفجار سه دهانه بزرگ در زمین ایجاد کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.