سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه وشهرسازی:

برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راه‌ها در برنامه هفتم تدوین شود

وزیر راه وشهرسازی گفت: برای شناسایی راهکارهای اجرایی کاهش تصادفات لازم است از تشکل‌های حرفه‌ای نظرخواهی و براین‌اساس برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راه‌ها در برنامه هفتم تدوین شود.

فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی در نشست ۱۳۷ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که با حضور اعضا در ساختمان شهید دادمان برگزار شد با اشاره به دستور جلسه «برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راه‌های کشور در برنامه هفتم توسعه»، اظهار کرد: کاهش ۱۰ درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی در برنامه هفتم مد نظر است که در میثاق مشترک مردم و دولت این موضوع قابل اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه باید نسبت به حفظ جان مردم وفاق داشته باشیم، بیان کرد: برای شناخت دقیق مسئله و شناسایی راهکارهای اجرایی کاهش تصادفات لازم است از تشکل‌های حرفه‌ای، سازمان‌های مردم نهاد، دانشگاه‌ها، انجمن‌ها و نمایندگان اصناف که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مربوطه کار کرده‌اند، نظر سنجی و براین‌اساس برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راه‌ها در برنامه هفتم تدوین مشود.

صادق یادآور شد: با نگاهی به برنامه‌های عملیاتی اجرا شده در سنوات گذشته مشخص می‌شود که اقداماتی همچون اجرای قانون مدیریت مصرف سوخت، اجرای الزام به بستن کمربند ایمنی، توسعه سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقلی و... تأثیر قابل توجهی بر کاهش تلفات و تصادفات داشته‌اند که بر روی نمودارها نیز کاملاً مشهود است.

وزیر راه و شهرسازی دستور داد: در جلسات بعدی کمیسیون ایمنی راه‌ها از حقوق دان‌های فعال و مرتبط با حوزه ایمنی دعوت شود.

وزیر راه و شهرسازی دولت چهاردهم به عنوان رئیس کمیسیون ایمنی راه‌ها امروز سه شنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ برای نخستین بار در این دولت نشست این کمیسیون را با حضور اعضا از وزارتخانه و سازمان‌های عضو برگزار کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.