سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۱۲۸ پروژه بهداشتی و درمانی طی سه سال گذشته در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طی سه سال گذشته ۱۲۸ پروژه بهداشتی شامل ۵۵ خانه بهداشت، ۱۳ مرکز جامع سلامت، ۱۳ پایگاه بهداشتی در استان افتتاح شده است.

دکتر فریدون عبدالملکی گ در جلسه معارفه رئیس جدید هیات حسابرسی دانشگاه به دستاورد‌های ارزشمند حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: از جمله این پروژه‌های بخش درمان می‌توان بهره برداری از آنژیوگرافی، پت اسکن، کموتراپی و همچنین سی تی اسکن بانه که به زودی افتتاح می‌شود، اشاره کرد.

وی عنوان کرد: ام آر‌ای قروه، ام آر آی و مامو گرافی بیمارستان توحید که به تازگی در دست اقدام قرار گرفته، همچنین آنژیوگرافی بیمارستان کوثر و فعالیت بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان بعثت از دستاورد‌های دانشگاه علوم پزشکی طی سه سال اخیر بوده که با تلاش همکاران دانشگاه برای خدمت به مردم استان به ثمر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به فعالیت ۲۹۶ متخصص در استان اشاره کرد و افزود: فعالیت متخصصین حاذق دانشگاه و همچنین توسعه پروژه‌های عمرانی، بهداشتی باعث شده است که ارجاع بیماران ما برای دریافت خدمات به خارج استان از عدد ۲۳ درصد طبق استعلام سازمان بیمه سلامت، به ۱۲ درصد برسد که این شاخص بسیار خوب، گویای زحمات همکاران پر تلاش ما در بخش درمان می‌باشد.

وی به چشم انداز بسیار بزرگ دانشگاه علوم پزشکی کردستان در جهت تبدیل شدن این استان به عنوان قطب گردشگری سلامت در غرب کشور اشاره کرد و افزود: یقینا رشد و توسعه حوزه سلامت استان باعث ارائه خدمت مطلوب به مردم، بخصوص اقلیم عراق است که در جهت توسعه گردشگری سلامت کردستان به پیش می‌رود.

وی جذب دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان را گامی برای توسعه مسیر گردشگری سلامت دانست و گفت: طی این سه سال در بخش آموزش توانستیم از جذب ۵۵ دانشجوی بین الملل دانشگاه به بیش از ۲۵۰ نفر در رشته‌های مختلف علوم پزشکی برسیم که این روند سیر صعودی دارد و آینده خوبی را در پیش خواهد داشت.

عبدالمکی ادامه داد: در حوزه پژوهش، خوشبختانه یک موقعیت نرمال را در غرب کشور پیدا کرده ایم، بطوری که توانسته ایم در رتبه بندی تایمز سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ رتبه اول کشوری و سال ۲۰۲۴ رتبه دوم کشوری را از میان دانشگاه‌های کشور از آن خود کنیم.

وی به درخشش نام دانشگاه علوم پزشکی کردستان در لیست دانشگاه‌های معتبر عراق اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در بین هفت دانشگاه علوم پزشکی کشور و در لیست دانشگاه‌های معتبر عراق قرار گرفته است که نشان دهنده اعتبار ویژه دانشگاه است و این موفقیت حاصل تلاش‌های شبانه روزی همکاران دانشگاه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.