سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوه دو برادران قابلیت ویژه‌ای جهت تبدیل شدن به منطقه گردشگری دارد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: کوه دو برادران در شهر قم از مهم‌ترین رُخنمون‌های زمین شناسی است که قابلیت ویژه‌ای برای تبدیل شدن به منطقه گردشگری دارد.

محمدحسین بازگیر در نخستین جلسه کمیته طبیعت‌گردی استان قم، گفت: دریاچه نمک و تالاب حوض سلطان از گنجینه‌های طبیعی قم است که زمینه خوبی برای توسعه گردشگری دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم عنوان کرد: کوه دو برادران در شهر قم نیز از مهم‌ترین «رُخنمون‌های» زمین شناسی «سازند قم» است که قابلیت ویژه‌ای برای تبدیل شدن به منطقه گردشگری دارد.

بازگیر با بیان اینکه کمیته طبیعت‌گردی استان قم می‌تواند سیاستگذاری در حوزه میراث‌طبیعی انجام دهد، بر لزوم همکاری و همفکری دستگاه‌های مرتبط در این زمینه تأکید کرد و گفت: قم می‌تواند از جمله استان‌های شاخص در بخش ثبت میراث‌طبیعی باشد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با اشاره به تنوع گیاهی و جانوری و زیستگاه‌های طبیعی ارزشمند همچون تالاب مره و قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان تصریح کرد: ما در زمینه گردشگری طبیعی و اخلاق طبیعت گردی، به شدت نیازمند تولید محتوا، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با اشاره به قرار گرفتن قم در محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور، گفت: بسیاری از آثار طبیعی این استان همچون دریاچه نمک و دریاچه حوض‌سلطان برای مردم ناشناخته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
همه ی جای قم عزیز بشود منطقه گردشگری سیاحتی زیارتی