سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از پوستر همایش ملی روز شعر و ادب فارسی در تبریز

به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سید محمد حسین شهریار از پوستر همایش ملی روز شعر و ادب فارسی و نشان تایپ دائمی این روز در تبریز رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در مراسم رونمایی از پوستر همایش ملی روز شعر و ادب فارسی در تبریز با بیان اینکه ۲۷ شهریور روز پاسداشت استاد شهریار و گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی است گفت: امید است در حوزه مطالبه گری فرهنگی با جدیت تلاش کنیم و در شناساندن شخصیت ادبی استاد شهریار قدم برداریم.

بلاغی با اشاره به اینکه استاد شهریار در عرصه فرهنگ کشور مجاهدت قلمی و ادبی داشت و خدمت ارزشمندی به شعر و ادب کشورمان کرد گفت: شهریار در بخش‌های مختلف جامعه در رثای ایثار و شهادت و مدح و ثنای اهل بیت (ع) شعر گفت.

 وی اظهار داشت: ۱۲ دستگاه در خصوص فرهنگ و ادب فارسی مسئولیت دارند که باید با تمامی توان برای تحقق این مهم تلاش کنند و برنامه‌های فرهنگی مختلفی با مردمی سازی و فرهنگ سازی انجام شود.

 گلی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در راستای پاسداشت شعر و ادب فارسی در سطح ملی و بین المللی وظایف و رسالت‌های سنگینی بر عهده داریم چرا که از طرفی شهریار معرف فرهنگ بزرگ ماست و از طرفی رسانه وظیفه دارد هم معرف شخصیت شهریار در سطوح مختلف باشد و هم سخنان زیادی است که باید در این زمینه گفته شود. 

استاد سید محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار در ۱۱ دی ماه سال ۱۲۸۵ به دنیا آمد و در ۲۷ شهریور ماه سال ۱۳۶۸ چشم از جهان فروبست. 

 شهریار در سرودن گونه‌های دگرسان شعر مانند قصیده، مثنوی، غزل، قطعه، رباعی و شعر نیمایی چیره دست بود و شعرهایش را به زبان فارسی و ترکی آذربایجان سروده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.