سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین به امکانات مجهزتری در مدیریت بحران نیاز دارد

استاندار قزوین با اشاره به اینکه قزوین از استان‌های زلزله خیز بوده و به لحاظ جغرافیایی نیز از موقعیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد، گفت: استان با این توصیف به امکانات و تجهیزات ویژه‌ای در مدیریت بحران نیازمند است.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین امروز سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران استان قزوین گفت: یکی از مسائلی که از حساسیت بالایی برخوردار است و نیاز به برنامه ریزی و تدبیر دارد موضوع مدیریت بحران است و باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

وی افزود: در کل دنیا مشاهده می‌کنید که پس از ایجاد یک بحران کسانی که از پیش تدبیر و آمادگی دارند دست برتر را پیدا می‌کنند و از آن بحران سربلند بیرون می‌آیند و این در حالی است که اگر این آمادگی‌ها وجود نداشته باشد منشا ناراحتی می‌شود.

اعلایی گفت: موضوع مدیریت بحران در استان نیاز به دقت و اهمیت بیشتری داشت، البته در طول بازه زمانی گذشته منابعی تخصیص داده شده بود ولی با رفتار‌های غیر منطقی امکانات بین دستگاه‌های مختلف توزیع شده بود و این موضوع امر مدیریت بحران را سخت می‌کرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: خوشبختانه این فرایند در حال حاضر اصلاح شده است و تمامی امکانات در اختیار مدیریت بحران قرار دارد و این موضوع مشکل خدمات رسانی را بهبود خواهد بخشید.نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: یکی از انتظارات اصلی مردم از حاکمیت حسن مدیریت در مواقع بحران است و دستگاه‌های متولی که در این زمینه مسئولیت دارند باید به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی کنند.

وی گفت: با توجه به شرایط خاص استان و به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه آن باید برای هرگونه بحران آمادگی وجود داشته باشد چراکه به قول قیصر امین پور روز مبادا را در تقویم نمی‌نویسند و باید برای هر اتفاقی آمادگی وجود داشته باشد.

در این مرکز آخرین اطلاعات و نقشه‌های مربوط به وضعیت راه، میزان مصرف و منابع آب، وضعیت شبکه برق، زلزله، سیل، هواشناسی و موضوعات لازم در مواقع بحران به صورت یکپارچه در مرکز هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در دسترس مدیریت بحران قرار می‌گیرد.

در حاشیه این برنامه از ۲ پهپاد دید در شب و کنترل از راه دور رونمایی شد و همچنین ۲ شبکه ارتباطی بی سیم رادیویی و بی سیم مبتنی بر شبکه ایرانسل نیز راه اندازی شد که می‌تواند ارتباطات پایدار را در مواقع بحران ایجاد کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.