سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غلامرضایی:

پیشرفت پروژه قطار شهری کرمانشاه رضایت بخش است

رییس سازمان حمل و نقل شهری شهرداری کرمانشاه با اظهار رضایت از روند اجرای پروژه قطار شهری، گفت: این پروژه نیاز به تزریق به موقع اعتبارات دارد.

مهدی غلامرضایی در مورد آخرین اقدامات در خصوص پروژه قطار شهری کرمانشاه گفت: عملیات اجرایی پروژه قطار شهری کرمانشاه از سال ۹۰ شروع شده اما متاسفانه طی این مدت با توجه به کمبود اعتبارات از طریق دولت پروژه پیشرفت متناسب با انتطارات شهروندان و دستگاه‌های اجرایی را نداشته است.

وی افزود: از سال ۱۴۰۱ تاکنون با توجه به رفع موانع بانکی پروژه قطار شهری کرمانشاه روی ریل پیشرفت قرار گرفته و تاکنون عملیات اجرایی در فاز اول حدود ۴۸.۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رییس سازمان حمل و نقل شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در تونل منتهی به چهار راه مدرس نیز تاکنون ۹۰۰ متر حفاری انجام شده و اکنون تونل قطعه یک از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان آزادی آماده بهره‌برداری است.

غلامرضایی ضمن اظهار رضایتمندی از پیشرفت پروژه گفت: در ایستگاه‌های ابتدایی از بلوار طاق بستان حدود ۲ کیلومتر در ۲ خط مجزا ریل‌گذاری شده و در تمام جهات درگیر کار اجرایی پروژه هستیم.

به گفته او فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه شامل هشت ایستگاه است که از مقابل خیابان ویلا پروژه به صورت زیر زمینی تغییر پیدا می کند.

وی با اعلام اینکه برای بهره برداری از سه ایستگاه فاز نخست اعتباری بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال لازم است، گفت: خوشبختانه این رقم در صورت تحقق اعتبار دولت دریافت خواهد شد که اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته و شاهد بهره برداری و حرکت قطار در زمان مقتضی خواهیم بود.

رییس سازمان حمل و نقل شهری شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: این پروژه به طول ۱۳ کیلومتر از میدان معلم تا میدان فردوسی امتداد پیدا می‌کند و ۱۳ ایستگاه هم در طول مسیر دارد. از این مسیر ۱۳ کیلومتری حدود ۷.۱ کیلومتر آن به صورت روگذر و مابقی به صورت زیرگذر است.

غلامرضایی در ادامه ضمن اشاره به اعتبارات پروژه گفت: برای افتتاح کل پروژه فاز نخست اعتباری بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال نیاز است که با تامین این اعتبار، قطار حمل و نقل شهری خود را موظف به افتتاح پروژه تا پایان ۱۴۰۴ می‌داند.

به گفته او اعتبار کامل پروژه تا میدان فردوسی ۸۳ هزار میلیارد ریال بر آورد شده که این رقم با توجه به تورم سالیانه تغییر پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: پروژه قطار شهری در بخش های ریل گذاری، ایستگاه های هوایی، ایستگاه های زیرزمینی ۷ و ۸ ،ساختمان قطار شهری با وسعت ۷ هزار ۷۰۰ متر مربع به عنوان مرکز پایش الکترونیک قطار (o.c.c) در حال ساخت است که امیدواریم این ساختمان نیز تا سال آینده به بهره برداری برسد.

غلامرضایی با اشاره به جمعیت بیش از یک میلیون نفری کلانشهر کرمانشاه گفت: پروژه قطار شهری سهم بسزایی در بهبود حمل و نقل شهری خواهد داشت.

منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.