سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۱۳ واحد دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۱۳ واحد دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

هاشم علایی گفت: واحد‌های دانش بنیان به عنوان موتور محرک رشد اقتصادی کشور، نقش بسزایی در تولید محصولات راهبردی و با ارزش افزوده دارند که تلاش می‌شود زمینه حضور و فعالیت این نوع شرکت‌ها در عرصه‌های مختلف تولیدی استان فراهم شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان یک سازمان توسعه‌ای، حمایت‌های متنوعی از شرکت‌های دانش‌بنیان به عمل می‌آورد که واگذاری زمین با شرایط نقد و اقساط، حمایت از دانش بنیان شدن واحد‌های مستعد و حمایت از حضور آنان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از جمله این نوع حمایت‌ها است.
به گفته او، واحد‌های دانش بنیان بسیار خوبی در شهرک‌های صنعتی استان فعالیت می‌کنند که این شرکت‌ها علاوه بر تأمین نیاز‌های داخلی، محصولات آنان به برخی از کشور‌های هدف نیز صادر می‌شود.
علایی تصریح کرد: تولیداتی همچون تأمین نیاز‌های صنعت نفت و گاز کشور، محصولات نانو و باطری، ماشین آلات، قطعات الکترونیکی، تجهیزات پزشکی، صنایع آسانسور، کربن فعال و … نشان از توان بالای این واحد‌های دانش بنیان دارد.
او حمایت از شناسایی، ارزیابی و دسته‌بندی نیاز‌ها و مسائل فناورانه واحد‌های تولیدی را دیگر مواردی برشمرد که مورد حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی قرار می‌گیرد تا با نهادینه کردن فرآیند فناوری در تولید، زمینه‌های اقتصاد صنعتی و دانش محور در کشور فراهم شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل معافیت از پرداخت مالیات، عوارض و حقوق گمرکی، حذف سود بازرگانی و عوارض صادراتی و بهره‌گیری از تسهیلات کم‌بهره را از دیگر مزایایی برشمرد که برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.
علایی حمایت از واحد‌های تولیدی را در راستای توانمند سازی آنان و ارتقا تولید و اشتغال برشمرد و ابراز امیدواری کرد در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم و با حمایت از سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان، شاهد افزایش واحد‌های دانش بنیان در شهرک‌‎های صنعتی استان باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.