سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار شهرستان میانه:

بیش از ۲۰ درصد فوتی‌های سرصحنه تصادفات آذربایجان شرقی در حوزه میانه است

فرماندار شهرستان میانه با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد فوتی‌های سرصحنه تصادفات آذربایجان شرقی در حوزه میانه است گفت: توجه ویژه مدیران کل استانی به وضعیت ایمنی راه‌های این شهرستان را با تخصیص اعتبارات و امکانات کافی خواستار شد.

 هنربر در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های میانه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۸ نفر سر صحنه تصادفات در محور‌های مواصلاتی حوزه شهرستان میانه جان خود را از دست داده اند و ۸۹۵ نفر نیز مصدوم شده اند گفت: این آمار تاسف برانگیز باید برای مسئولین استانی در زمینه رسیدگی و ایمن سازی محور‌های این شهرستان تلنگر بزرگی باشد.

هنربر ادامه داد: آمار‌های فوتی‌ها و مصدومین تصادفات جاده‌ای شهرستان میانه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته به طوری که در شش ماهه نخست سال قبل تعداد ۲۹ فوتی و ۷۵۷ مصدوم را شاهد بودیم.

وی بر تاثیر حضور پلیس در جاده‌های شهرستان و اعمال قانون رانندگان متخلف تاکید کرد و گفت: باید حضور گشت‌های ثابت و سیار پلیس راه در جاده‌های شهرستان بیشتر و پررنگ‌تر شود.

 فرماندار شهرستان میانه همچنین تعداد پایگاه‌های مصوب امداد جاده‌ای اورژانس برای شهرستان میانه را ۱۴ پایگاه عنوان کرد و گفت: متاسفانه از این تعداد فقط ۹ پایگاه فعال است و این موضوع سبب شده تا شهرستان میانه که بیشترین راه مواصلاتی استان را دارد در رتبه چهارم برخورداری از میزان پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس باشد.

هنربر با اذعان بر وجود مشکلات در حوزه راه‌های شهرستان و دیگر عوامل دخیل در سوانح جاده ای به آمار کارشناسان حوزه تصادفات اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد عامل بروز تصادفات خطای انسانی است و ضروری است مردم و به ویژه جوانان به قوانین راهنمایی و رانندگی و جان خود و دیگران احترام و ارزش قائل شده از انجام رفتار‌های خطرآفرین هنگام رانندگی که سبب داغدار شدن چندین خانواده یا نقص عضو دائم بسیاری از افراد می‌شود اکیدا بپرهیزند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.