سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی ۱۵۰ هزار تن کود نیاز دارد

 مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بر اساس برآورد کارشناسان میزان کود مورد نیاز اراضی کشاورزی استان ۱۵۰ هزار تن است اظهار کرد: این شرکت برای حمایت از کشاورزان کودهای پرمصرف آنان را به صورت یارانه ای تامین می‌کند.

 نادری در حاشیه همایش آموزشی، ترویجی و معرفی کودهای شیمیایی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه امسال از محل سهمیه استان ۱۲۲ هزار تن انواع کود یارانه ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد گفت: از این میزان تاکنون بیش از ۴۰ هزار تن بین کشاورزان توزیع شده و ۲۰ هزار تن نیز آماده توزیع است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به همایش آموزشی ترویجی و معرفی محصولات استان گفت: در این همایش ۲۴ شرکت و واحد تولیدی در زمینه انواع کودهای شیمیایی به مدت یک روز شرکت کردند.

نادری ادامه داد: در این همایش انواع کودهای شیمیایی، آلی و زیستی در معرض دید کشاورزان و بهره برداران قرار گرفت.

وی هدف از برگزاری این همایش را ایجاد بستری برای هم افزایی بین تولیدکنندگان و کشاورزان اعلام کرد و یادآور شد: آشنایی کشاورزان با یافته ها و کودهای جدید تولید شده و برقراری ارتباط با تولیدکنندگان برای تامین کودهای مورد نیاز خود موجب افزایش کمی و کیفی تولید محصول در استان می شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه عمده شرکت های حاضر در این همایش دانش بنیان هستند گفت: از این کودهای در اراضی زراعی، باغی و گلخانه ها استفاده می شود.

نادری افزود: عمده کودهای پرمصرف کشاورزان کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که به صورت یارانه دار از طریق این شرکت تامین و در بین کشاورزان استان توزیع می شود.

وی اظهار کرد: بر اساس اعلام کارشناسان و محققان در تغذیه گیاهی ۱۶، ۱۷ عنصر ضروری برای رشد گیاه وجود دارد که سه عنصر از طریق آب و هوا و بقیه به ۲ صورت پرمصرف و کم مصرف از طریق خاک و کودهای مصرفی تامین می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.