سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانشین فراجا:

شاهد ورود سازمان یافته موادمخدر به کشورمان هستیم

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور گفت: هرچند با کمک اقدامات فنی و مؤثر مرزبانان ورود مواد مخدر به کشور به نحو مطلوبی کاهش پیدا کرده است اما همچنان شاهد ورود سازمان یافته موادمخدر به کشورمان هستیم.

«سردار قاسم رضایی» روز سه‌شنبه در بازدید از واحدهای مرزی بوشهر اظهار کرد: با وجود هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز مشترک با ۱۵ کشور پیرامونی، شاهد برنامه های دشمن برای ایجاد اختلال اقتصادی و همچنین ورود سازمان یافته مواد مخدر در حجم بالا به کشورمان هستیم.

وی افزود: موظف به حمایت راهبردی از کالاهای ایرانی هستیم و از آنجا که ورود کالای غیرمجاز به تولید داخل ضربه می‌زند با تمام توان از ورود این کالاها به کشور ممانعت به عمل می شود.

خلیج فارس، منطقه ای ناامن برای فعالیت قاچاقچیان

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور تصریح کرد: با اشرافیت اطلاعاتی و سامانه‌های به‌روز مرزبانی، خلیج فارس به یک منطقه ناامن برای قاچاقچیان تبدیل شده و هر گونه فعالیت غیرقانونی برای ورود کالاهای بدون مجوز به کشور توسط مرزداران رصد می شود.

رضایی ادامه داد: در سایه ایجاد امنیت، شاهد تجارت کالا در حوزه خلیج فارس هستیم به گونه ای که بخشی از نیازهای کشورهای این منطقه از جمله تولیدات کشاورزی و معادن از ایران تأمین می‌شود.

وی عنوان کرد: کشف حجم زیادی از مواد مخدر توسط مرزبانان در مناطق چابهار، هرمزگان، بوشهر و خوزستان که از طریق کشورهای همسایه به مقصد ایران وارد می شود نشان از هوشیاری دقیق و فعالیت های شبانه روزی مرزداران جمهوری اسلامی ایران است.

حضور کشورهای بیگانه در خلیج فارس سبب ناامنی است

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور گفت: بارها این پاسخ را از ملت های کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس دریافت کرده ایم که حضور کشورهای بیگانه در منطقه سبب ناامنی و بی‌ثباتی می شود.

رضایی با اعلام این که مرزبانان جمهوری اسلامی ایران هوشیار، آگاه به قانونی، حرفه‌ای و توجیه هستند، عنوان کرد: در کنار رعایت حقوق شهروندی توسط مرزبانان، از آنها خواسته شده که قانون را به‌صورت کامل اجرا کنند.

متخلفان در وسط دریا اعمال قانون می شود

وی بیان کرد: هر نوع تبادلات کالا از کشورمان به حوزه خلیج فارس در بسترهای قانونی آزاد است و ساحل نشینان نیز می توانند با استفاده از قوانین موجود به تجارت بپردازند اما فعالیت در فضای غیرقانونی، تخلف بوده و با آن مقابله می شود.

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور تاکید کرد: در صورت تمکین نکردن شناورهای حامل کالاهای ممنوعه و امنیتی در خلیج فارس، مرزبانان مکلف به اعمال قانون حتی در وسط دریا هستند

برچسب ها: موادمخدر ، مرزبانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.