سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت خبرساز قانونگذاران حامی عمران خان

به دنبال تظاهرات گسترده اخیر طرفداران نخست‌وزیر سابق پاکستان عمران خان در اسلام‌آباد، چند عضو پارلمان و همچنین سران حزب سابق او دستگیر شدند.

حزب تحریک انصاف پاکستان و پلیس پاکستان روز سه‌شنبه گفتند که پلیس چندین عضو پارلمان و رهبران این حزب را بازداشت کرد.

حمله پلیس پاکستان به قانونگذاران حامی عمران خان و رهبران حزب تحریک انصاف، یک روز پس از تجمع بزرگ طرفداران نخست‌وزیر سابق در پایتخت انجام شد.

عمران خان ۷۱ ساله از زمان برکناری در سال ۲۰۲۲ پس از تنش‌ها با ارتش پاکستان، بیش از یک سال است در ارتباط با بیش از ۱۵۰ پرونده کیفری در زندان به سر می‌برد. حامیان او، این اتهامات را «سیاسی» می‌دانند.

یک سخنگوی پلیس پاکستان گفت که نیرو‌های پلیس چهار نفر را بازداشت کردند، اما حزب تحریک انصاف می‌گوید گفت ۱۳ نفر دستگیر شده‌اند.

تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد نیرو‌های پلیس پاکستان، تعدادی نماینده مجلس را در محوطه خارجی پارلمان بازداشت کردند.

عمر ایوب خان، رهبر کنونی حزب تحریک انصاف پاکستان، این اقدامات را «نفرت‌انگیز» خواند. ذوالفقار بخاری سخنگوی این حزب اعلام کرد که گوهر خان، شعیب شاهین و شیر افضل مروت، سران حزب تحریک انصاف، در میان بازداشت شدگان بودند.

به رغم بازداشت عمران خان و برکناری او از رهبری حزب تحریک انصاف، این حزب در انتخابات پارلمانی فوریه ۲۰۲۴ اکثریت کرسی‌ها را کسب کرد، اما مخالفان این حزب با ائتلاف، دولتی را به نخست‌وزیری «شهباز شریف» تشکیل دادند.

علی امین گنداپور، وزیر ارشد استان خیبر پختونخوا و عضو ارشد حزب تحریک انصاف، طی سخنرانی در تجمع اسلام آباد، درباره تلاش برای محاکمه نظامی عمران خان هشدار داد و گفت که «من از لباس ارتش نمی‌ترسم.»

عطاالله تار، وزیر اطلاعات پاکستان در واکنش به او گفت که گنداپور تهدید کرده که عمران خان را با زور از زندان آزاد می‌کند.

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.