سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت برنج از شالیزار‌های پارس‌آباد مغان آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برداشت محصول برنج از شالیزار‌های شهرستان پارس‌آباد آغاز شد.

غفور آقایی گفت: امسال به رغم اعلام ممنوعیت کشت به علت کمبود آب، ۲ هزار و ۵۳۰ هکتار از اراضی استان به کشت محصول برنج اختصاص یافته است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، افزود: در نیمی از سطح اراضی شالیزاری این استان ارقام شیرودی، فجر، گلستان، مهربان و در نیم دیگر ارقام محلی هاشمی، طارم و علی کاظمی کشت شده است.
او شهرستان‌های پارس‌آباد، خلخال، کوثر، گرمی و مشگین‌شهر را از جمله مناطق مستعد کشت محصول برنج در استان اردبیل اعلام کرد و گفت: در سال زراعی جاری، شهرستان پارس‌آباد با یک هزار و ۳۲۰ هکتار رتبه اول و شهرستان‌های مشگین‌شهر و گرمی در رتبه‌های بعدی سطح کشت این محصول قرار دارند.
آقایی بیان کرد: برداشت مکانیزه برنج در مناطق شمالی استان اردبیل شروع شده و اراضی شامات حاشیه رود ارس از مهمترین مناطق کشت این محصول در استان به شمار می‌رود به طوری که اولین برداشت مکانیزه برنج در شامات روستای قره‌داغلو شهرستان پارس آباد مغان آغاز شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: کاشت محصول برنج به دو صورت کشت مستقیم و نشایی در این استان انجام می‌شود و امسال حدود ۹۸۰ هکتار از اراضی شالیزاری به صورت کاشت مستقیم بذر و مابقی به صورت نشایی به زیر کشت رفته است.
او اعلام کرد: پیش بینی می‌شود امسال از کل سطوح کشت شده، هشت هزار و ۷۵۰ تن شلتوک با عملکرد متوسط سه هزار و ۴۶۰ کیلو گرم برنج در هر هکتار تولید شود.
آقایی افزود: برنج منطقه مغان جزو پاک‌ترین، سالم‌ترین و با کیفیت‌ترین برنج‌های کشور به شمار رفته و مشتریان زیادی دارد.
به گفته او عملیات استحصال برنج سفید از شلتوک برداشت شده توسط پنج کارخانه شالی‌کوبی انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.