سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۵۰۰ کیلو خاویار در لرستان

مدیرکل شیلات لرستان گفت: هم اکنون ۵۰۰ کیلو خاویار و ۱۵۰ تن گوشت خاویار در استان تولید می‌شود.

مدیرکل شیلات لرستان در گردهمایی حراست‌های ادارات شیلات کل کشور که در سالن جلسات اداره شیلات استان برگزار شد، گفت: لرستان با وجود ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب و دو هزار و ۴۵۰ کیلومتر رودخانه ظرفیت مناسبی برای آبزی‌پروری دارد.

کیارش بیرانوند گفت: تولیدات آبزی استان هم اکنون ۳۸ هزار تن است، درحالی‌که می‌توان این تولیدات را به ۱۵۰ هزار تن هم‌افزایش داد.

مدیرکل شیلات لرستان، گفت: درگذشته حتی یک گرم خاویار در استان تولید نمی‌شد این در حالی است که هم اکنون ۵۰۰ کیلو خاویار و ۱۵۰ تن گوشت خاویار تولید می‌شود.

بیرانوند با اشاره به اینکه زیرساخت شش مجتمع هزار تا دو هزارتنی خاویاری در استان شروع شده است، افزود: اگر این مجتمع‌ها به ظرفیت اضافه شود می‌توانیم رتبه اول تولید خاویار را در کشور داشته باشیم.

وی افزود: تولید ماهیان زینتی در استان به دوبرابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به اینکه لرستان ظرفیت خوبی برای تولید بچه‌ماهی در کشور دارد، گفت: مجوز‌هایی که برای تکثیر بچه‌ماهی در استان صادر شده است ۵۰ درصد از ظرفیت کشور است.

بیرانوند، گفت: امسال ۱۵۰ میلیون تخم چشم زده اصلاح نژاد در استان تولید شده است.

وی گفت: در حوزه آبزی مصرفی با اقدامات انجام شده در حوزه ترویج و ایجاد بازارچه‌ها سرانه مصرف به ۲ برابر یعنی ۹ کیلوگرم افزایش پیدا کرده است.

 

 

برچسب ها: خاویار ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.