سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئله حمایت از اسرائیل موضوعی فرا جناحی است

معراجی گفت: هریس و ترامپ در اولین مناظره انتخاباتی آمریکا به دفاع از موجودیت اسرائیل می‌پردازند.

ابراهیم معراجی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با شبکه خبر درباره مناظره امشب کاملا هریس و ترامپ و بحث در خصوص سیاست خارجه آمریکایی‌ها در غرب آسیا اظهار کرد: امشب اولین مناظره میان ترامپ و هریس برگزار می‌شود، هر انتخاباتی ویژگی‌ها خود را دارد و مانند همیشه هر دو نامزد سعی می‌کنند در زمینه‌های سیاست خارجی و داخلی به یکدیگر شدید‌ترین انتقادها را داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات سیاست خارجی که بسیار حائز اهمیت است و دربار آن حرف زده می‌شود سیاست‌های آمریکا درباره غرب آسیا و خاورمیانه است.

او افزود: از ابتدای ریاست جمهوری بایدن مسئله خروج آمریکا از افغانستان مطرح بود و این موضوع ادامه پیدا کرد تا اینکه به وضعیت امروز غزه رسیدیم. همه اینها مسائلی است که هر دو نامزد یکدیگر را با اتکا به آنها به چالش می کشاند.

معراجی گفت: کاملا هریس حتما سعی می‌کند که از کارنامه بایدن دفاع کند به هر حال او از ارکان اصلی دولت بایدن بود و سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی، حمایت از اسرائیل و خروج از افغانستان که در زمان بایدن بوده است مورد دفاع او قرار می‌گیرد. به احتمال زیاد ترامپ هم  شرایط اقتصادی و وضعیت مهاجرتی آمریکا را که در شرایط بدی قرار دارد مورد انتقاد و بحث جدی قرار می‌دهد.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: نکته مهم این است که مسئله حمایت از اسرائیل موضوعی فرا جناحی است و به احتمال زیاد انتقاد‌هایی سر این موضوع داشته باشند. بحث بر سر این است که هر کدام از نامزد‌ها چگونه می‌توانند از موجودیت اسرائیل دفاع کنند.

وی در انتها گفت: هر دو طرف به نوعی اقدامات اسرائیل را در منطقه توجیه می‌کنند و لذا ما انتظار نداریم که تفاوت فاحشی را در اظهار نظر‌های آن‌ها در این زمینه ببینیم. صرفا نشان می‌دهند که اگر در قدرت باشند چه سیاستی را در قبال حمایت از اسرائیلی‌ها خواهند داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمودزاده
۰۹:۲۷ ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
هر دو گروگان اسراییل