سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تشکیل قرارگاه‌های مستقل برای رسیدگی به امور مساجد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت تشکیل قرارگاه‌های مستقل برای رسیدگی به امور مساجد تاکیدکرد.

حجت الاسلام و المسلیمن احمد مطهری اصل در سومین همایش ائمه جمعه سراسر استان در سال جاری با بیان اینکه مسجد، پایگاه‌هایی برای تفکر، تدبر، تصفیه روح، خلوص و اتصال بنده به خالق یکتا است گفت: بخش مهمی از مشکلاتی که مساجد کشور با آن‌ها رو به رو هستند به عدم تمرکز در مدیریت واحد این پایگاه‌ها است ،کارکرد‌های متنوع و متعدد مساجد در طول تاریخ و تاثیر گذاری آن‌ها ایجاب می کند این پایگاه‌های دینی علاوه برا محلی برای عبادت و نماز در عرصه فردی و اجتماعی و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی نقش آفرین باشند.
وی افزود: هم اکنون سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز، کانون فرهنگی و هنری مساجد، بسیج و... هر یک بخشی از حیطه مدیریت مساجد کشور را بر عهده دارند و بسیاری از آن‌ها حتی کار‌ها و وظایف موازی در مساجد انجام می‌دهند و همین باعث شده تا مدیریت یکپارچه در مساجد کشور وجود نداشته باشد.
وی با بیان اینکه براساس راهبرد‌های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور روحانیت نقش برجسته‌ای در مدیریت مساجد باید داشته باشند ادامه داد: اداره امور مساجد بر عهده مؤمنان عادل است و براساس منویات حجت الاسلام و المسلیمن حاج علی اکبری این مسئولیت به ائمه جمعه واگذار شده است که در این راستا برنامه‌ها راهبردی بسیاری در جهت غنابخشی به برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی این پایگاه‌های دینی اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل نبود ردیف بودجه مشخص برای مدیریت یکپارپارچه مساجد را یاد آور شد و گفت: چند پارگی ردیف بودجه مساجد و تخصیص آن به سازمان‌های مختلف در ردیف‌های متعدد بودجه باعث شده تا مساجد نتوانند برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها گام بردارند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه چند سالی است که در تهران و در برخی از استان‌ها و مناطق کشور مرکز رسیدگی به امور مساجد تأسیس شده است گفت: امامان جماعت باید خود را برای طبابت معنوی مساجد آماده کنند و این مهم را وظیفه حتمی خود بدانند.
حجت الاسلام و المسلیمن مطهری اصل را تاکید بر یکپارچه سازی مدیریت مساجد کشور اظهار داشت: با فعال سازی نهاد‌های غیر دولتی، مشارکت مردمی، خصوصی و خیرین امور مساجد کشور باید سامان دهی شود.
حجت الاسلام والمسلمین مشهوری رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان با اشاره به اهمیت برگزاری همایش‌های دوره‌ای ائمه جمعه استان گفت: بررسی مسائل روز و تبادل نظر برای رفع مشکلات مختلف شهرستان‌ها در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از بحث‌های محوری این این همایش‌های دوره‌ای است.
وی افزود: براساس منویات نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مدیریت واحد و یکپارچه مساجد با نقش آفرینی ائمه جمعه پیگیری میشود.
در این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذاکری به‌عنوان رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان آذربایجان شرقی از اقدام این مرکز گزارش داد و تعدادی از ائمه جمعه استان به بیان نکته نظرات خود پیرامون ایجاد مدیریت واحد در مساجد پرداختند.

برچسب ها: نماز ، مساجد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.