سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان مشاغل خانگی و خرد در چهارمحال و بختیاری

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان مشاغل خانگی و خرد برای نخستین بار در استان خبر داد.

سیروس رضایی اظهار داشت: با موافقت معاونت سیاست‌گذاری وزارت اقتصاد و دارایی، معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی امسال برای اولین در لیست وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفت و در این راستا ۱۹۳ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار جهاد دانشگاهی استان برای پرداخت به متقاضیان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این ظرفیت فرصت مناسبی است تا بخش‌های مختلف اشتغال و آموزش بتوانند از فرصت‌های ایجاد شده برای توسعه فعالیت‌ها و خدمات‌دهی به جامعه جویای کار بهره ببرند، افزود: جهاددانشگاهی آمادگی دارد آموزش‌ها و نیز مشاوره‌های لازم برای متقاضیان تسهیلات را در سطح استان ارائه دهد.

رضایی همچنین به تجارب جهاد دانشگاهی در اجرای طرح‌های ملی از جمله طرح توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: با قرار گرفتن نام جهاد دانشگاهی در ردیف دستگاه‌های استفاده‌کننده از بودجه‌های تبصره دو فرصت مناسب برای تکمیل زیست‌بوم و اکوسیستم آموزش، کارآفرینی و اشتغال در جهاد دانشگاهی شکل می‌گیرد.

وی گفت: افراد متقاضی تسهیلات می‌توانند با کسب توانمندی‌های لازم در جهاددانشگاهی در مسیر دریافت مجوز فعالیت و کسب وکار قرارگرفته و از تسهیلات لازم بهره‌مند شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان در خصوص فرایند پرداخت این تسهیلات توسط جهاد دانشگاهی، افزود: متقاضیات از امروز می‌توانند به مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی در سطح استان مراجعه کنند و پس از تکمیل فرم ثبت نام اولیه، اهلیت آنها توسط کارشناسان مربوطه در جهاد دانشگاهی استان سنجیده و در صورت مثبت بودن پاسخ، ظرف حداکثر یک هفته اطلاع‌رسانی لازم برای ثبت‌نام آنها در سامانه تک (سامانه دریافت و ثبت درخواست متقاضیان برای استفاده از تسهیلات اشتغال دستگاه‌های حمایتی) به صورت تلفنی انجام می‌شود.

رضایی تصریح کرد: پس از ثبت درخواست و بارگزاری مدارک مورد نیاز توسط متقاضی در سامانه تک، در کوتاه‌ترین زمان، این درخواست‌ها به بانک عامل ارسال و بانک در مدت زمان قانونی، درخواست نامبردگان را بررسی و در صورت تایید، مراتب را به جهاددانشگاهی استان اعلام می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.