سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفارت افغانستان در نروژ تعطیل می شود

سفارت افغانستان در نروژ اعلام کرد که در ۱۲ سپتامبر(۲۲ سنبله) بسته می‌شود.

سفارت افغانستان در نروژ در اطلاعیه ای از بسته شدن این سفارت در ۱۲ سپتامبر(۲۲ سنبله) خبر داد و گفت تصمیم طالبان برای باطل کردن خدمات کنسولی این سفارت مشکلات حقوقی را به وجود آورده است.

وزارت خارجه‌ی طالبان اخیرا با نشر اعلامیه‌ای خدمات کنسولی نمایندگی‌های سیاسی مقیم لندن، بلجیم، برلین، بن، سویس، اتریش، فرانسه، ایتالیا، یونان، پولند، سویدن، ناروی، کانادا و استرالیا را بی‌اعتبار اعلام کرد. این نمایندگی‌ها تاکنون در کنترل دیپلمات‌های حکومت پیشین افغانستان هستند.

سفارت افغانستان در اسلو افزوده است که با سایر نمایندگی‌ها در شواری نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی برای حل مشکل پیش‌آمده‌ و یافتن راه‌حل عملی به مسائل تخنیکی تلاش کرد، اما مقام‌های وزارت خارجه نروژ، اعلامیه وزارت خارجه‌ی طالبان را معضل حقوقی تلقی کرده و آن را لازم اجرا دانستند.

این سفارت گفته است که وزارت خارجه‌ی طالبان پایان مأموریت دیپلمات‌های این نمایندگی‌ها را نیز به اطلاع مقام‌های کشورهای میزبان رسانده است.

سفارت افغانستان در لندن نیز اعلام کرد که براساس درخواست رسمی دولت بریتانیا، در ۲۷ سپتامبر سال جاری میلادی به‌طور رسمی مسدود می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.