سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید انگور در میاندوآب ۶۴ درصد افزایش یافت

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۳۰ هزار تن انگور از تاکستان‌های این شهرستان برداشت شود که نسبت به پارسال ۶۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب در حاشیه بازدید محمدرضا رضایی فرماندار میاندوآب از باغ‌های انگور روستای نصیرکندی این شهرستان گفت: انگور دومین محصول باغی میاندوآب بوده و بیش از هزار و ۶۴۰ هکتار از باغ‌های شهرستان به این محصول اختصاص دارد.

وی با اشاره به فعالیت هزار و ۷۶۱ بهره‌بردار باغی در امر تولید و برداشت انگور در شهرستان، افزود: انگور بیشتر بصورت تازه خوری و بخشی از محصول نیز با فرآوری و تبدیل به آب غوره، کشمش و شیره انگور به بازار مصرف عرضه می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب اضافه کرد: ۵ واحد صنعتی کشمش خشک کنی در مجموع با ظرفیت تولید سالانه ۴ هزار و ۶۰۰ تن کشمش در میاندوآب فعال است، کشمش بصورت سنتی و خانگی نیز تولید می‌شود، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۶ هزار تن کشمش در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه و به منظور ارتقای بهره‌وری آب در تولید محصولات باغی، در سال‌های اخیر طرح حذف و جایگزینی باغ‌های قدیمی و کم بازده (درجه ۳) با ارقام کم آب بر و اقتصادی در شهرستان میاندوآب اجرا می‌شود، افزود: پارسال این طرح در بیش از ۸۵ هکتار از باغ‌های میاندوآب اجرا شد و پیش‌بینی می‌شود امسال اجرای طرح حذف و جایگزینی باغ‌های درجه ۳ به ۱۴۵ هکتار افزایش یابد.

وی با اشاره به احداث باغ انگور رقم موندراپ در روستای نصیرکندی میاندوآب، ادامه داد: در این باغ قدیمی و کم بازده ۷۰۰ درخت انگور به روش سنتی کشت شده بود که با حذف درختان انگور قدیمی، تسطیح و احداث باغ بصورت ایستاده در اردیبهشت‌ماه امسال، تعداد نهال‌های جدید غرس شده در باغ با افزایش ۲ برابری به هزار و ۶۵۰ اصله نهال موندراپ انگور رسید که در سال سوم به مرحله باردهی اقتصادی می‌رسند.

دشت حاصلخیز میاندوآب با ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت، شامل ۳۷ هزار هکتار اراضی زراعی، هشت هزار هکتار باغ و تولید سالانه بیش از ۹۰۲ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی، یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.