سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرخ بیکاری لرستان ۹ درصد کاهش می‌یابد

استاندار لرستان گفت: ۲۶ هزار شغل تا پایان امسال در این استان ایجاد می‌شود بنابراین نرخ بیکاری لرستان ۹ درصد کاهش می‌یابد.

ابوطالب شفقت در جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: سهم صادرات استان به نسبت سال گذشته به دلیل مشکلات به وجود آمده از جمله کمبود صرافی، مجوز‌ها و مشکلات بانکی در مرکز و موانع صادرات حامل‌های انرژی کاهش یافته که با رفع موانع باید جبران و افزایش یابد.

وی گفت: پایانه صادراتی کشاورزی و سنگ نیز به صورت جدی و کارشناسی پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به مقوله درمان توریستی به عنوان یکی از ظرفیت‌های اشتغال زا تصریح کرد: در لرستان ظرفیت‌های درمان توریستی وجود دارد که برای ارائه راهکار‌های شکوفایی آن جلسات تخصصی به مدیریت معاون اقتصادی استاندار برگزار خواهد شد.

شفقت حضور و فعالیت بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی و اتاق اصناف در افزایش سهم اشتغال استان را حیاتی قلمداد کرد و گفت: اتاق اصناف استان باید همانند اتاق بازرگانی بیش‌تر حمایت شود تا نقش کنترلی و ایجاد رونق در بازار را به بهترین نحو انجام دهد.

وی ادامه داد: برای در اختیار قرار دادن ساختمان جدید با ظرفیت‌های بهتر به اتاق اصناف پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی به سایر موارد مطرح شده در جلسه کارگروه اشتغال اشاره کرد و گفت: در این جلسه تعیین سهم اشتغال دستگاه‌های اجرایی در سالجاری مورد بررسی قرار گرفت و سهم دستگاه‌ها در مجموع ۲۶ هزار شغل است که به یاری خدا و با تغییرات کارشناسی تا پایان سال محقق خواهند شد.

وی تصریح کرد: با ایجاد این میزان از اشتغال نرخ بیکاری استان یک رقمی و تا حدود ۹ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

استاندار اعطای تسهیلات کم بهره دستگاه‌های حمایتی برای خوداشتغالی متقاضیان را یکی دیگر از دستور کار‌های طرح شده در جلسه برشمرد و عنوان کرد: پرداخت این تسهیلات از مهر ماه آغاز خواهد شد و دستگاه‌ها مکلف شدند مسئولیت خود را در قبال این تسهیلات مشخص و ظرف یک هفته گزارش دهند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.