سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتظار برداشت هزار و ۵۰۰ تن انار از باغات اندیکا

مدیر جهادکشاورزی اندیکا گفت: پیش بینی می‌شود امسال هزار و ۵۰۰ تن انار از سطح باغات این شهرستان برداشت شود.

فرامرز دائی چین مدیر جهاد کشاورزی اندیکا می‌گوید: برداشت انار در سطح ۲۲۰ هکتار از باغات شهرستان از ۲۰ مرداد آغاز شده و تا اوایل مهر ماه ادامه دارد.

او با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال هزار و ۵۰۰ تن انار از سطح باغات شهرستان برداشت شود ادامه داد: مناطق للر، کتک، سوسن، کموفه، دوراب، چزی، رپی، شاهزاده عبدالله و شلا از مناطق مهم تولید انار در شهرستان هستند.

آقای دائی چین اضافه کرد: ارقام کشت شده از ارقام بومی و محلی شهرستان است که با آب و هوا و شرایط منطقه سازگاری دارند لذا جهت توسعه سطح کشت انار میتوان از ارقام بومی شهرستان و ارقام تجاری که مورد تایید مرکز تحقیقات هستند، استفاده کرد.

مدیر جهاد کشاورزی اندیکا گفت: آفت کرم گلوگاه مهمترین تهدید باغات انار شهرستان است و باغدار با عملیات اصلاح و به باغی مانند جمع آوری میوه های به جا مانده از سال قبل و میوه ها و شاخه‌ های آلوده و معدوم کردن آنها،شخم کف باغ در زمستان،هرس درختان ،آبیاری منظم باغات جهت جلوگیری از ترک خوردگی میوه و استفاده از تله های فرمونی در زمان گلدهی درختان از جمله اقدامات پیشگیرانه در کنترل این آفت به حساب می آیند.

این مقام مسئول می‌گوید: میوه های برداشت شده بیشتر به صورت ناردانه (ترشی) و رب انار فرآوری و روانه بازار یا استفاده روزانه باغداران می شوند.

برچسب ها: اندیکا ، برداشت انار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.