سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۹ کشته درپی وزش طوفان یاگی در ویتنام

طوفان یاگی در ویتنام باعث جاری شدن سیل و رانش زمین در این کشور شد.

تغییرات اقلیمی که انسان بیشترین تاثیر را در وقوع آن داشته است باعث ایجاد طوفان‌های مهیب، بارش‌های سیل آسا، وقوع خشکسالی، و تغییرات بارش در بسیاری از مناطق جهان شده است. طوفان‌های سهمگین که با بارش‌های سنگین و رانش زمین همراه بوده است بخشی از این مسئله محسوب می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، طوفان یاگی، بزرگترین طوفان سال جاری میلادی در شرق آسیا باعث آسیب جدی به کشور‌های این حوزه شده است. 

دولت ویتنام امروز (دوشنبه) اعلام کرد: طوفان یاگی باعث بارش باران‌های سنگین در منطقه و وقوع سیل در این کشور شده است. رانش زمین دیگر مسئله‌ای است که این طوفان با خود به همراه داشته است. اکنون علاوه بر خسارات مادی، ما شاهد تلفات انسانی سنگینی بوده ایم. 

براساس بیانیه منتشر شده در این باره، اکنون ۴۹ نفر در ویتنام به دلیل این طوفان جان خود را از دست داده اند و از سرنوشت ۲۲ تن دیگر اطلاعی در دست نیست. 

روز گذشته رانش گسترده زمین مناطق ساحلی در شمال شرقی ویتنام را تحت تاثیر قرار داد. بسیاری از شرکت‌های بزرگ خارجی و داخلی ویتنام در این منطقه قرار دارند. 

منابع محلی می‌گویند طوفان یاگی باعث قطع برق میلیون‌ها خانوار شده است. اکنون سیل خیابان‌ها و بزرگراه‌ها را مسدود کرده و باعث تخریب شبکه ارتباط مخابراتی شده است. هزاران درخت در این کشور قطع شده و پل‌های کوچک آسیب دیده اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: طوفان ، ویتنام ، شرق آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.