سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانواده‌های دارای فرزند سندروم‌داون مشاوره حقوقی رایگان دریافت می‌کنند

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با تاکید بر پیگیری مباحث مربوط به حقوق عامه، گفت: خانواده‌های دارای فرزند سندروم‌داون مشاوره حقوقی رایگان دریافت می‌کنند.

حسن عبدلیان‌پور روز دوشنبه در آیین آغاز اجرای طرح خدمات مشاوره رایگان حقوقی روانشناسی و مددکاری به افراد دارای سندروم داون و خانواده‌های آنها از سوی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اظهار داشت: در راستای پیگیری مباحث مربوط به حقوق عامه در مرکز وکلا در تفاهم‌نامه‌ای با کانون خیریه سندروم داون ایران مقرر شد در راستای حل معضلات خانواده این عزیزان خدمات حقوقی، کارشناسی و مشاوره خانواده رایگان ارائه شود.

وی با بیان اینکه امروز اجرای طرح ملی با وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در خدمت فرشتگان سندروم داون، همزمان در سراسر کشور آغاز می‌شود، افزود: در این طرح ملی مقرر شد برای مدت ۲ سال خانواده‌های دارای فرزند سندروم داون از خدمات مشاوره رایگان بهره ببرند.

پوراندخت بنیادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کانون سندروم داون ایران درباره این طرح ملی گفت: به دلیل وجود مشکلات حقوقی و نیز روانکاوی خانواده‌های دارای فرزند سندروم داون و هزینه‌های گزافی که به این خانواده‌ها تحمیل می‌شود، با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه وارد مذاکره شدیم تا خانوده ۱۲۰ هزار سندروم داون بتوانند از خدمات حقوقی و روان‌شناسی رایگان استفاده کنند.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه بین مرکز وکلای قوه قضاییه و کانون سندرم داون، در هر استانی که حداقل پنج نیازمند به دریافت مشاوره‌های حقوقی و روان شناسی وجود داشته باشد، وکلا و مشاوران مرکز وکلا اقدام به برگزاری میز خدمت رایگان در همان استان خواهند کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.