سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه‌های هفته وحدت با شعار وحدت امت اسلامی، نجات غزه مظلوم برگزار می‌شود

برنامه‌های هفته وحدت امسال با شعار «وحدت امت اسلامی نجات غزه مظلوم» در سراسر کشور همراه با مراسم مختلف از جمله نورافشانی برگزار خواهد شد.

سومین جلسه ستاد بزرگداشت هفته وحدت امروز دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری رئیس ستاد، نمایندگان دستگاه‌ها و نهاد‌های عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین اختری در سخنانی ضمن تاکید بر اثربخشی برنامه‌های ایام هفته وحدت در ایجاد همدلی و مودت میان امت اسلام گفت: امسال این برنامه‌ها با رویکرد حمایت از مردم مظلوم غزه و توجه ویژه به مسأله فلسطین اشغالی و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های این هفته در ایران و خارج از کشور برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: تحقق وحدت عملی و میدانی در جهان اسلام و کشور‌های اسلامی یکی از نیاز‌های حیاتی و مهم امروز است و با توجه به شرایط منطقه و تحولات جهان به ویژه وقایع غزه این نیاز و اهمیت وحدت میان مسلمانان بیش از پیش احساس می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اختری تاکید کرد: این وحدت و یکپارچگی موجب تغییر رفتار استکبار و کشور‌های سلطه گر شده و می‌تواند گامی در جهت پایان جنگ و پیروزی مردم مظلوم غزه و فلسطین باشد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته وحدت در ادامه با تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول گفت: پیامبر اسلام (ص) در این ماه حکومت اسلامی را پایه گذاری کردند و ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران و استقرار نظام اسلامی نیز در همین ماه اتفاق افتاد. امیدواریم خداوند به برکت این ماه عزیز، خدمتگزاری زیر سایه رهبری را به ما عنایت کند روز به روز شاهد بالندگی ملت و کشور ایران و اتحاد همه مسلمانان جهان تا تحقق پیروزی کامل و رفع فتنه‌های دشمن از سر ملت‌های مسلمان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اختری در ادامه تاکید کرد برنامه‌های هفته وحدت باید به گونه‌ای باشد که وحدت در میان امت اسلام بیشتر تجلی پیدا کند و این برنامه‌های اثربخش در رسانه‌ها بازتاب داشته باشد.

وی افزود: در قرآن و فرمایشات پیامبر اسلام (ص) و بیانات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بر حفظ وحدت و همبستگی مسلمانان تاکید زیادی شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته وحدت افزود: البته در سال‌های اخیر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، موفقیت‌های زیادی در این زمینه به دست آمده است و ما، چون از برکات این اتحاد و نعمات و امنیت و آرامش حاصل از آن برخوردار هستیم، شاید آن را احساس نکنیم، ولی لازم است همواره برای حفظ و تقویت آن تلاش نمائیم تا در میدان‌های عملیاتی بیشتر شاهد برکات آن باشیم.

وی اظهار داشت: اگر همه کشور‌های اسلامی وحدت عملی داشتند امروز شاهد ظلم و جنایات علیه مردم فلسطین و غزه نبودیم. مردم دنیا شاهد هستند که هر روز کودکان و زنان و مردان در غزه به شهادت می‌رسند و برخی مجامع بین المللی و کشور‌های دنیا سکوت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری افزود: نزدیک به یک سال است که جنایت در غزه ادامه دارد و کشور‌های اسلامی با داشتن امکانات و برگزاری جلسات مختلف هنوز نتوانسته اند، اقدامی برای پایان این جنایات انجام دهند. اگر ملت‌ها و کشور‌های مسلمان متحد و همبسته باشند این جنایات اتفاق نخواهد افتاد.

وی گفت: امیدوارم نجات فلسطین هر چه زودتر اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی گفت: نباید از موضوع فضای مجازی غفلت شود. لازم است محتوای غنی و اثربخش تولید شود و در فضای مجازی و رسانه اشتراک گذاری شده و منتشر گردد.

وی افزود: تبلیغات و رسانه‌ای شدن برنامه‌های هفته وحدت بسیار مهم است و باید برای مردم و مخاطبان به صورت جامع و کامل اطلاع رسانی گردد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری در ادامه بر تهیه و انتشار محتوا، برنامه و تولیدات آموزنده و وحدت آفرین که حامی مقاومت و مردم غزه باشد تاکید کرد و گفت: مشارکت، هم فکری و تعامل همه دستگاه‌ها در تولید این برنامه‌ها و بازنشر آنها بسیار مهم و مؤثر است؛ بنابراین لازم است دستگاه‌های مختلف عضو ستاد، برنامه‌های عمومی و شاخص و مهم خود را برای ستاد ارسال کنند تا در اختیار دیگران نیز قرار گیرد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته وحدت در ادامه جلسه از تمام دستگاه‌ها به ویژه تلاش‌های وزارت خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت و تقریب مذاهب اسلامی و جامعه المصطفی که در راستای تقویت وحدت فعال عمل کرده و نقش آفرین بودند، تشکر و قدردانی کرد.

وی در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم با برنامه‌های هفته وحدت موجب تقویت همبستگی و همدلی در راستای خنثی سازی نقشه‌های دشمن و زمینه سازی برای حمایت از مظلومان فلسطین و غزه شویم.

حجت الاسلام عرب انصاری معاون مراسم و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تشکر از حجت الاسلام والمسلمین اختری و اعضای جلسه و مروری بر مصوبات جلسات پیشین ستاد گفت: برنامه‌های هفته وحدت امسال با شعار " وحدت امت اسلامی نجات غزه مظلوم" در سراسر کشور همراه با مراسم مختلف از جمله نورافشانی در نقاط مشخصی از تهران و مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرب انصاری با اشاره به فعالیت اتاق‌های فکر جبهه دشمن برای اختلاف افکنی میان برادران ایرانی با مسلمانان افغانستان و آذربایجان گفت: لازم است در برنامه‌های این هفته این موضوع مورد توجه قرار گرفته و شائبه وجود اختلاف، به نحومقتضی خنثی سازی گردد و پاسخ داده شود.

وی افزود: امسال در ایام هفته وحدت، تکلیف ویژه‌ای نسبت به سال‌های گذشته بر عهده داریم و لازم است موضوع مقاومت مردم غزه و حمایت از مظلومان فلسطینی به طور ویژه و پررنگ در برنامه‌ها دیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی نیز در ادامه جلسه گفت: امروز شاهد وحدت عملی هستیم و این وحدت اتفاق افتاده است و نتیجه آن تضعیف رژیم صهیونیستی و عقب نشینی آمریکاست و خودشان نیز به این ناتوانی اقرار و اعتراف می‌کنند.

وی اضافه کرد: اگر تحولات سال‌های گذشته را مرور کنیم متوجه می‌شویم که در سال‌های اخیر اسلام در کشور‌های اروپایی گسترش پیدا کرده و آموزه‌های قرآن مورد توجه قرار گرفته و مسیحیان در حال روی آوردن به اسلام هستند؛ و این مسائل و تحولات باید برای مردم جامعه بازگو شود.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی خاطرنشان کرد: شهید اسماعیل هنیه در ایران و سردار سلیمانی در عراق به شهادت می‌رسد و این امر نشان دهنده اتحاد و همدلی و وحدت میان کشور‌های اسلامی است که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده است.

وی گفت:آمریکا به دنبال راه اندازی یک جنگ پایدار و پرهزینه میان ایران با برادران کشور‌های افغانستان و پاکستان و کشور‌های اسلامی بود، ولی این توطئه با هوشیاری کشور‌های دوست و برادر محقق نشد و شکست خورد.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی کشور نیز به دنبال حل مشکلات و تقویت اتحاد میان کشور‌های اسلامی و منطقه است و برنامه‌های پرباری پیش بینی و تدارک دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات و برنامه‌های هفته وحدت باید پیوست رسانه‌ای داشته و انعکاس داشته باشد.

در ادامه جلسه هر یک از اعضا و نمایندگان دستگاه‌ها، برنامه‌ها و پیشنهادات خود را عنوان کردند و بر تشریح و انعکاس جلوه‌های عینی و عملی وحدت میان شیعه و سنی، پیش‌بینی و اجرای برنامه‌های شاخص و تولیدات محتوایی توسط دستگاه‌های مختلف به مناسبت هفته وحدت و اشتراک گذاری تولیدات و بازنشر آن و همچنین ارسال برنامه‌های مختلف دستگاه‌ها به دبیرخانه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جهت تجمیع و انتقال و تبادل تجربیات و برنامه ریزی مناسب برای اجرای برنامه‌های مشترک، تاکید شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.