سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نزدیک به ۱۸ هزار عراقی اردوگاه الهول در انتظار بازگشت به کشورشان

طبق اعلام سازمان‌های امدادی عراق نزدیک به ۱۸ هزار عراقی در اردوگاه الهول در انتظار بازگشت به کشورشان هستند.

سازمان‌های امدادی و امنیتی در استان نینوا در شمال عراق اعلام کردند دست کم ۱۸۰۰۰ عراقی منتظر بازگشت به کشورشان از اردوگاه الهول سوریه که توسط نیرو‌های سوریه دموکراتیک (SDF) اداره می‌شود، هستند.

بازگشت شهروندان عراقی از اردوگاه الهول به طور متناوب و تدریجی پس از بررسی‌های امنیتی انجام شده توسط بغداد انجام می‌شود. پس از عبور از مرز، آنها به کمپ الجدعا در جنوب موصل اعزام می‌شوند، جایی که دوره‌های توانبخشی روانی، اجتماعی و آموزشی را می‌گذرانند تا اجازه داده شوند به خانه‌هایشان که قبل از اشغال داعش در سال ۲۰۱۴ ترک کرده بودند، برگردند.

به گفته علی عباس، سخنگوی وزارت مهاجرت و آوارگان عراق، گروه جدیدی متشکل از ۱۵۰ تا ۱۶۰ خانواده عراقی در اردوگاه الهول به زودی به عراق بازگردانده می‌شوند. او گفت که آنها هفدهمین گروهی خواهند بود که در روندی که دو سال است ادامه دارد، به عراق بازمیگردند. بیشتر کسانی که در گروه‌های قبلی بودند زن و کودک بودند.

اردوگاه الهول حدود ۴۰۰۰۰ نفر را در خود جای داده است که اکثر آنها عراقی و سوری هستند. این یکی از دو اردوگاهی است که نیرو‌های دموکراتیک سوریه کنترل آن را به دست دارند. اردوگاه دیگر کمپ روژ است - که در آن اعضای خانواده‌های جنگجویان داعش را که کشته، دستگیر و یا ناپدید شده‌اند نگهداری می‌کنند.

محمد الحدیدی، عضو سابق شورای استان نینوا، به العربی الجدید گفت که دولت نخست وزیر محمد شیاع السودانی به اجرای بازگشت داوطلبانه عراقی‌ها از اردوگاه الهول به عراق ادامه می‌دهد. وی افزود که بازگشت همه شهروندان عراقی از اردوگاه "به کاهش خطر آن کمک می‌کند"، زیرا عراق آن را «محیطی مساعد برای رشد افراط گرایی و نفرت می‌داند و به رشد سالم کودکان کمک نمی‌کند.»

طی ماه‌های گذشته، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق، سلسله نشست‌هایی با سفرای کشور‌های خارجی و عربی در بغداد برگزار کرد و در آن از آنها خواست تا اتباع خود را از داخل این اردوگاه بازگردانند.

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.