سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طراحی و پیاده سازی حلقه زیرساخت انتقال فیبرنوری تاریک 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از طراحی و پیاده سازی حلقه زیرساخت انتقال فیبرنوری تاریک خبر داد.

 محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم رویداد هم آفرینی برای توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور اظهار کرد: بر اساس قانون سازمان‌ها باید خدمات هوشمند خود را هر سال، در حدود ۲۰ درصد اضافه کنند. 

وی بیان کرد: سرویس‌های برتر در حوزه های مختلف ارائه شده است. طراحی و پیاده سازی حلقه زیرساخت انتقال فیبرنوری تاریک و زیر ساخت شبکه ارتباطی،سرویس پایش بیماری های واگیردار مانند استعلام وضعیت ابتلا به بیماری کرونا از جمله اقدامات انجام شده است.

خوانساری همچنین گفت: سرویس استعلام سوابق و استعلام هویتی همچنین استعلام مدرک تحصیلی توسط اپراتورهای مختلف ارائه شده است.

وی تاکید کرد: سرویس تصدیق اصالت راه اندازی و اجرا شده و رسیدگی به کارها با سرعت بیشتر و در مدت رمان کمتری انجام می‌شود‌.

محمدخوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران  گفت: یکی از مهم‌ترین وظایفی که سازمان فناوری اطلاعات در حوزه اجرای قانون مدیریت داده اطلاعات ملی بر عهده دارد، مرکز ملی تبادل اطلاعات است. 

وی افزود: مرکز ملی تبادل اطلاعات در سال ۹۵ تاسیس شد و تا سال ۱۴۰۰ تقریبا ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تراکنش بین دستگاه‌های مختلف دولتی و خصوصی را انجام داده است. 

خوانساری تصریح کرد: در ۳ سال گذشته شتاب فوق العاده‌ای به فعالیت‌های این مجموعه اضافه کردیم و ۲۱ میلیارد تراکنش در این مدت انجام شد.

خوانساری با بیان اینکه ظرفیت مناسب برای اجرای قانون مدیریت داده و اطلاعات ملی در کشور ایجاد شده است؛ تاکید کرد: این قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است و در آبان ۱۴۰۱ انجام گرفته است و مطابق آن ۲۷ پایگاه ملی باید داده‌های خود را به شکل مناسب در اختیار دستگاه‌های دولتی دیگر و بخش خصوصی قرار دهند که محل عبور همه آنها از گذرگاه‌هایی است که وزارت ارتباطات زیرساخت ارتباطی بین دولت و دولت و دولت با بخش خصوصی را ایجاد کرده است. 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ناکید کرد: پایگاه اطلاعات مدارک تحصیلی کشور نزد سازمان امور دانشجویان قرار دارد که یکی از ۲۷ پایگاه است و اطلاعات نزدیکی با همکاران داشته ایم، این موضوع را می‌توان یک به روش قرار داد. هدف این رویداد تبادل اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف از نظر تجربیاتی است که در این حوزه اتفاق افتاده است و کمک کننده ارتقای دانش دستگاه هاست. همچنین، تجربیاتی که در این مسیر کسب می‌شود در اختیار مابقی قرار دهند و با کیفیت بهتر و سریع‌تر به هدف برسند.

برچسب ها: فناوری ، دانش بنیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.