سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانشین فرمانده‌کل انتظامی:

اتباع غیرمجاز باید طرد شوند

جانشین فرمانده‌کل انتظامی گفت به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در هر شغل و صنعتی ممنوع و جرم است و وظیفه نیروی انتظامی طرد آنان است.

جانشین فرمانده‌کل انتظامی ایران گفت: در همه کشور‌های جهان هر کسی از هر کشور دیگری به آن‌جا بیاید باید بر پایه ضوابط، زندگی کند، کار انجام دهد و مأموریت‌های خود را دنبال کند؛ بر پایه قانون حضور اتباع غیرمجاز در کشور ایران جرم است؛ هرگونه به‌کارگیری اتباع غیرمجاز نیز جرم است و کسانی که اینان را به‌کار می‌گیرند و یا واسط آنان برای خرید و اجاره املاک و خودرو می‌شوند یعنی به اسم ایرانی، اما صاحب آن غیرمجاز است، جرم کرده‌اند.

رضایی گفت مهمان‌هایی بنا به دلایلی از نزدیک به ۴۰ سال گذشته تا کنون وارد کشور شدند و مهمان بودند، اما اکنون کشورشان امن است و مدیریت کشور آنان مانند افغانستان آمادگی پذیرش آنان را دارند و آنانی که غیرمجاز هستند باید کشور را ترک کنند، در غیر این صورت مسئولیت و وظیفه نیروی انتظامی است که هر جا آنان را دیدند دستگیر و در مسیر قانونی آنان را از کشور طرد کنند.

جانشین فرمانده‌کل انتظامی افزود: این کار در دستورکار جدی ما است؛ زیرا هم قانونی و هم مطالبه مردم است که نیروی انتظامی آن را انجام می‌دهد.

رضایی اضافه کرد: مردم نیز دقت کنند که هرگونه به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در هر شغل و صنعتی ممنوع و جرم است و دستگاه‌های متولی مانند وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت دارند از به‌کارگیری آنان جلوگیری کرده و در طرد آنان کمک کنند.

او گفت: نیروی انتظامی روزانه اتباع غیرمجاز را جمع‌آوری می‌کند. بخشی از اینان نیز خودمعرف هستند که از آنان تشکر می‌کنیم که صدای انتظامی را شنیدند و خود را معرفی می‌کنند؛ اما کسانی از اتباع غیرمجاز که غفلت کرده‌اند آنان را با سیستم اطلاعاتی شناسایی می‌کنیم که جرمشان سنگین‌تر می‌شود. برخی از این اتباع گاهی جرم‌های دیگری در کشور مرتکب می‌شوند که جرمشان مرکب می‌شود؛ یعنی هم غیرمجاز هستند و هم جرایم دیگری انجام می‌دهند که شناسایی و طرد آنان هدفمند دنبال می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.