سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه دریافت موشک از ایران را رد کرد

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه با اشاره به گزارش یک روزنامه آمریکایی، تاکید کرد که اطلاعات مطبوعات غربی از روابط ایران و روسیه دقیق نیست.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در کنفرانس مطبوعاتی امروز دوشنبه خود در واکنش به مطالب ادعایی منتشر شده توسط روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال درباره اقدام ایران به ارسال موشک‌های کوتاه‌برد به روسیه گفت: ما این مطالب را دیده‌ایم، این نوع اطلاعات اغلب با واقعیت  فرق دارد. 

بر اساس گزارش آر تی، به گفته پسکوف، ایران شریک مهمی برای روسیه است و روابط تجاری و اقتصادی دو جانبه، همکاری‌ها و گفتگو‌ها در همه زمینه‌ها از جمله حساس‌ترین مسائل، در حال توسعه و به نفع مردم هر دو کشور است.

ایران بارها ادعای فروش موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده است. در همین راستا فضل‌الله نوذری، فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز دوشنبه گزارش‌ها مبنی بر انتقال موشک‌های ایران به روسیه را جنگ روانی خواند.

از سویی دیگر دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در واکنش به ادعای واهی وال استریت ژورنال اعلام کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال منازعه اوکراین هیچ تغییری نکرده است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل افزود: ایران ارسال کمک نظامی به طرفین درگیر که موجب گسترش خسارات انسانی و زیرساخت‌ها و همچنین فاصله گرفتن از گفت‌وگوهای آتش‌بس می‌شود را امری غیرانسانی می‌داند؛ بنابراین، نه‌تنها خود چنین اقدامی نمی‌کند، بلکه کشورهای دیگر را نیز به توقف ارسال سلاح به طرفین درگیر در منازعه دعوت می‌کند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز درباره این ادعاها گفت که  این اتهامات از سوی کسانی به ایران مطرح می‌شود که خود تامین‌کننده تسلیحات برای یک طرف جنگ در این بحران هستند و در گسترش این جنگ نقش ایفا می‌کنند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.