سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوسازی بافت‌های فرسوده تهران دو و نیم برابر شد

مدیر نوسازی تهران گفت: با ایجاد قرارگاه مسکن و رفع موانع میزان نوسازی بافت‌های فرسوده دو و نیم برابر شد.

 هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی مسکن تهران با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکن در محلات و مناطق مختلف تهران  از سه ماه پیش آغاز شده است گفت:  بخش عمده ای از این واحدها  در مرحله گودبرداری قرار دارد. برخی دیگر در مراحل صدور پروانه یا واریز عوارض قرار دارند.

وی  با تاکید بر اینکه بیشتر این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و وظیفه ما رفع موانع بود گفت: همچنین ساخت ۲۸۷ هزار واحد مشکلی برای اجرا در شهرداری تهران ندارند. پروژه‌هایی که به مرحله اجرا نرسیده دلایلش عموما متوجه بخش خصوصی یا نهادهای متولی است؛ یا عوارض پرداخت نشده و یا پروژه توسط آنها آغاز نشده و در واقع قرارگاه جهادی مسکن به وظایف خود عمل کرده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی حدود ۵۰ هزار واحد از قرارگاه جهادی مسکن تا پایان سال به پایان می‌رسد افزود: شهرداری تهران در محدوده بافت فرسوده عوارض دریافت نمی‌کند. 

وی تاکید کرد: تلاش کردیم روند ساخت و رشد مسکن را تقویت کنیم. این خروجی قرارگاه مسکن  موجب شد ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده ۲ و نیم برابر شود.

هدایت گفت: عموما ما در اجرای ساخت مسکن تسهیل‌گری داریم و باید اعلام کنیم در قرارگاه جهادی مسکن هدف شهرداری ساخت مسکن استطاعت‌پذیر عموما در جنوب تهران است و این مسکن‌ها توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از واحدهای مسکونی در شهر تهران در ۶ منطقه برخوردار ساخته نمی شود گفت: بخش عمده ای از واحدها توسط بخش خصوصی ساخته می شود و مشکلی از لحاظ  اجرای واحدهای مسکونی نداریم.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.