سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیچ دانشجوی خوابگاهی در ابتدای ترم سرگردان نخواهد بود

معاون دانشجویی دانشگاه قم گفت: در سال‌های اخیر و با تاکید رئیس دانشگاه، مجموعه فعالیت‌های بسیار مناسبی برای توسعه امکانات و تجهیزات در خوابگاه‌های دانشگاه قم برای دانشجویان انجام شده است.

مهدی صدیقی معاون دانشجویی دانشگاه قم گفت: ارائه خدمات طبق روال هر ساله اداره خوابگاه یک روز قبل از شروع کلاس‌ها است، از سال ۱۳۹۴ در اردیبهشت ماه دانشجویان ورودی‌های قبل طبق اطلاعیه‌ها و فایل راهنمای پروسه خوابگاه که شامل سه مرحله (درخواست خوابگاه برای سال تحصیلی جدید، انتخاب اعضا اتاق و در نهایت انتخاب اتاق) می‌شود توسط خود دانشجو در سامانه گلستان صورت می‌گیرد که در سال جاری به علت تداخل به تیرماه موکول شد.

او ادامه داد: دانشجویانی هم که به هر دلیلی نتوانسته باشند در پروسه مذکور شرکت نمایند به سرپرستان خوابگاه مراجعه کرده و به صورت دستی توسط سرپرست اتاق به آنها تعلق می‌گیرد و دانشجو در تابستان از طریق سامانه گلستان منوی دانشجویی/ خوابگاه/ اطلاعات جامع خوابگاه دانشجو از شماره اتاق انتساب داده شده به وی مطلع می‌شود، بنابراین هیچ دانشجویی در ابتدای ترم به دلیل نداشتن اتاق سرگردان نخواهد بود.

صدیقی گفت: در سنوات گذشته به دلیل محدودیت ظرفیت خوابگاه اولویت با دانشجویان روزانه بود، در سال‌های اخیر خوشبختانه با دانشجویان شبانه و حتی دانشجویی که از سنوات مجاز ایشان گذشته ولی به دلیل پایان‌نامه یا گذراندن واحد درسی نیاز به خوابگاه دارند نیز همکاری لازم صورت گرفته است (با رعایت قوانین و آیین نامه‌ها)، در دوسال اخیر با درخواست دانشجویان روستا‌های اطراف قم نیز مساعدت شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه قم با اشاره به اینکه ظرفیت اتاق‌ها متناسب با متراژ اتاق و تطبیق با استاندارد صندوق رفاه است، بیان کرد: در سال‌های اخیر و با تاکید رئیس دانشگاه، مجموعه فعالیت‌های بسیار مناسبی برای توسعه امکانات و تجهیزات در خوابگاه‌های دانشگاه قم برای دانشجویان انجام شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه قم افزود: خوابگاه‌ها مجهز به سالن مطالعه، سالن تلویزیون، اتاق مشاوره، اتاق فرهنگ شده و در فضای داخل دانشگاه قرار دارند و دسترسی به بوفه و سلف خیلی راحت انجام می‌پذیرد؛ همچنین جهت سرگرمی و نشاط دانشجویان خوابگاهی در خوابگاه خواهران پاتوق ریحانه که شامل سالن تنیس، فوتبال دستی، تندرستی، اتاق سرگرمی با انواع بازی‌های فکری، بازارچه دانشجویی، خیاطی، اتاق پیرایش و اتاق اتو و جاروبرقی در اسفندماه افتتاح شد.

صدیقی با اشاره به راه‌اندازی مجموعه ورزشی شهید ابراهیم هادی در خوابگاه برادران، گفت: افتتاح پاتوق ریحانه که می‌توان گفت دانشگاه قم جزء اولین دانشگاه‌هایی است که چنین امکاناتی مختص دانشجویان خوابگاهی دارد، مجموعه ورزشی شهید ابراهیم هادی، ارتقاء موتورخانه‌ها، الکترونیکی کردن تمام امورات خوابگاه مربوط به دانشجو شامل درخواست خوابگاه دائم، درخواست خوابگاه به صورت هتلینگ، درخواست خوابگاه در شرایط اضطراری، پرداخت ودیعه، ثبت و پرداخت خسارت‌های وارده و اختصاص فضای سبز بزرگ در اختیار دانشجویان و همچنین برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی که با همکاری انجمن‌ها و تشکل­‌های فرهنگی انجام می‌شود؛ از جمله اقدامات ما در راستای رفاه هر چه بیشتر دانشجویان است.

معاون دانشجویی دانشگاه قم تصریح کرد: تمام تلاش و هدف مجموعه دانشگاه برای تامین رفاه و آسایش دانشجویان بوده و بدیهی است که دانشجویان باید از دوران جوانی کمال استفاده را ببرند و در جهت ارتقاء دانش، ایمان و شخصیت اجتماعی و شایستگی تلاش کنند.

او ادامه داد: فرصت دانشجویی بسیار زودگذر است و اوقات ارزشمندی است که دانشجویان باید تمام تلاش خود را برای بهره از این زمان انجام دهند؛ بالا بردن آستانه صبر و گذشت در برابر مشکلات، برقراری ارتباط موثر با دانشجویان و اساتید، استفاده صحیح از امکانات دانشگاه و رعایت قوانین و آیین نامه‌ها نیز توصیه‌ای است که برای دانشجویان دارم. 

معاون دانشجویی دانشگاه قم در پایان عنوان کرد: با نظر ریاست دانشگاه و توجه جدی ایشان به خوابگاه­‌ها، اقدامات بسیار خوبی در مدت اخیر انجام شده است که می‌توان مواردی شامل ارتقا موتورخانه‌ها، ساخت آلاچیق­‌ها در محوطه، نوسازی خوابگاه‌ها، رنگ آمیزی خوابگاه‌­ها، راه اندازی مجموعه ورزشی و تفریحی و ساخت رستوران اشاره کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.