سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتباع غیرمجاز تحت تعقیب پلیس قرار می گیرند

جانشین فرمانده‌کل انتظامی کشور گفت: حضور بدون مجوز اتباع خارجی در کشور جرم محسوب شده و این افراد تحت تعقیب پلیس هستند.

سردار قاسم رضایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: به کارگیری اتباع غیر مجاز در کشور نیز عملی مجرمانه به شمار می رود و افرادی که در بخش های مختلف اقدام به استفاده از این افراد می کنند نیز مجرم شناخته می شوند.

وی افزود: خرید خانه و خودرو برای اتباع غیرمجاز خارجی نیز از مصادیق عمل مجرمانه به شمار می رود.

وظیفه نیروی انتظامی برخورد با اتباع غیرمجاز است

جانشین فرمانده‌کل انتظامی کشور تصریح کرد: در دوره هایی شاهد نبود امنیت در برخی کشورهای منطقه بودیم که سبب مهاجرت آنها به کشورمان شد و اکنون که آن کشورها دارای امنیت هستند و آمادگی پذیرش اتباع خود دارند، ضرورتی به حضور این اتباع غیرمجاز و به شکل غیرقانونی در کشورمان وجود ندارد.

رضایی ادامه داد: وظیفه نیروی انتظامی برخورد با اتباع غیرمجاز است.

وی بیان کرد: مطالبه مردم نیز اخراج و بازگرداندن اتباع غیرمجاز ساکن در کشور به سرزمین خودشان است.

شوتی ها در تیررس پلیس

جانشین فرمانده‌کل انتظامی یکی از معضلات کشور را وجود خودروهای قاچاق‌بر معروف به شوتی ذکر کرد و گفت: کالاهایی که خارج از ضوابط گمرکی وارد کشور می شوند حکم قاچاق دارند و رانندگان خودروهایی که این کالاها را جابجا می کنند نیز مرتکب فعل مجرمانه می شوند.

رضایی بیان کرد: برخورد با خودروهای قاچاق‌بر شوتی در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی یادآور شد: خواسته مردم نیز مقابله پلیس با خودروهایی است که با مخدوش کردن پلاک، سرعت بالا و حرکات مخاطره آمیز زمینه سلب امنیت می شوند.

سرقت ها در کشور کاهش یافت

جانشین فرمانده‌کل انتظامی با اشاره به کاهش وقوع سرقت‌ها در کشور گفت: همکاری مردم و پشتیبانی دستگاه قضائی از برجسته ترین شاخص های کاهش سرقت ها در کشور است.

رضایی با اعلام اشرافیت پلیس مرزبانی در دریا، بیان کرد: با استفاده از ادوات پیشرفته و اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی که با همراهی خوب مرزنشینان همراه بوده شاهد امنیت خوبی در دریا و مرزهایی دریایی هستیم.

سلاح های غیرمجاز جمع آوری می شوند

وی بیان کرد: یک از اولویت های پلیس در سال جاری، جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز است.

جانشین فرمانده‌کل انتظامی عنوان کرد: پلیس با آن دسته افرادی که به شکل داوطلبانه اقدام به تحویل اسلحه های بدون مجوز می کنند، با مساعدت رفتار می کند.

رضایی از مردم خواست: با توجه به تبعات وجود سلاح های غیرمجاز بر امنیت، در زمینه جمع‌آوری این سلاح ها با نیروی انتظامی همکاری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.