سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان:

۷۴ پایگاه و مرکز بهداشتی روستایی و شهری در شهرستان زنجان فعال است

رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت: هم اکنون ۷۴ مرکز و پایگاه بهداشتی و درمانی روستایی و شهری، یک مرکز آموزش بهورزی و یک مرکز DIC (کاهش آسیب‌های اجتماعی) در این شهرستان فعال است.

محمدرضا سراج‌ صادقی گفت: هم اکنون ۱۷ مرکز بهداشتی درمانی روستایی، ۲۰ مرکز شهری و ۳۷ پایگاه بهداشتی در سطح شهرستان به شهروندان خدمات می دهد.

وی اضافه کرد:همچنین ۲ مرکز تجمیع دندانپزشکی و یک مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، خدمات بهداشتی و درمانی را به جمعیت زیر پوشش خود ارائه می‌دهد.

این مسئول با اشاره به مهمترین اقدامات یکساله‌ واحدهای زیرمجموعه از جمله آزمایشگاه، اضافه کرد: انجام ۴۸ هزار و ۳۴۰ مورد آزمایش غربالگری دیابت، ثبت ۱۷ مورد تست مثبت خلط از چهار هزار و ۷۱۲ مراجعه کننده، ۲۸ هزار و ۲۴۷ مورد غربالگری هایپرتیروئیدی نوزادان، ۵۸ هزار و ۹۳۶ مورد آزمایش ثبت شده در برنامه "ایراپن"، ارائه خدمت به ۶۹ هزار و ۴۰۲ نفر مراجعه‌کننده و ۳۰۹ هزار و ۳۶۸ مورد آزمایش از فعالیت‌های واحد آزمایشگاه است.

وی اظهار داشت: در حوزه واحد بهداشت محیط نیز اقداماتی خوبی صورت گرفته که از جمله آن می توان به ساماندهی مبادی ورودی و خروجی عوارضی زنجان به قزوین و زنجان به تبریز با همکاری دادستانی، فرمانداری، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، برگزاری کمیته اهمیت بهداشت زنجانرود، بازدید از مراحل تصفیه فاضلاب با آب‌های نامتعارف و برگزاری جلسات ایمنی آب شرب شهر زنجان و روستای دیزج‌آباد اشاره کرد.

صادقی به اقدامات حوزه واحد آموزش سلامت نیز اشاره کرد و افزود: آموزش حداقل ۱۵۰ هزار نفر از سفیران سلامت، داوطلبان و عموم مردم در طول سال با موضوعات مختلف سلامتی، برگزاری کلاس و کارگاه‌های بازآموزی و آموزشی برای کارکنان تحت پوشش، برنامه آموزشی مدیریت بلایا و مانور زلزله در مدارس شهرستان زنجان و مصرف بهینه آب و آموزش کاشت سبزیجات برای داوطلبان سلامت شهر زنجان صورت گرفته است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به اقدامات واحد گسترش سلامت، خاطر نشان کرد:این واحد ضمن پیگیری و افتتاح پروژه‌های خانه بهداشت "میرجان و لگاهی"، مرکز شماره یک و مرکز دندانپزشکی با تخصیص هشت دستگاه یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات پاراکلینیک داروهای اورژانس و مکمل‌ها به مبلغ ۵۱ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال و برون‌سپاری داروخانه‌های مراکز دیزج و پنج شهر دیگر اقدام کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.