سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۸۰ درصد الگوی کشت محصولات اساسی اجرا شد

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: براساس آمار ۸۰ درصد الگوی کشت محصولات اساسی نظیر گندم و جو اجرا شده است.

محمدمهدی قاسمی، معاون آموزش، ترویج و تحقیقات کشاورزی در نشست خبری امروز در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سازمان تحقیقات پیگیر مباحث آموزشی اجرای مصوبه الگوی کشت است،اما اعتبارات پیش بینی شده در اختیار وزارت جهاد قرار نگرفت که سند ملی الگوی کشت به طور کامل محقق شود.

به گفته او، برنامه ترویجی الگوی کشت مبتنی بر سند الگوی کشت است و سازمان تحقیقات هدایتگر برگزاری دوره ها برای اجرای این مصوبه است.

قاسمی ادامه داد: براساس آمار ۸۰ درصد الگوی کشت محصولات اساسی نظیر جو و گندم اجرا شده و جایگزینی سبزی و صیفی با کشت محصولات اساسی و انتقال آن به محیط گلخامه نیازمند چندهزار همت اعتبار است.

معاون آموزش سازمان تحقیقات در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برنامه های سازمان برای افزایش عملکرد در واحد سطح به منظور دستیابی به اهداف برنامه هفتم افزود: اگر شرایط جوی و اقلیمی مناسب باشد،پتانسیل عملکرد اتفاق می افتد.

او گفت: کشاورزان پیشرو براساس تمکن مالی توانستند رکوردهایی بزنند، اما برای رسیدن به عملکرد قابل قبول برحسب اقلیم های سرد، معتدل و گرم از طریق همکاری با معاونت های مختلف برنامه های متعددی در حوزه افزایش عملکرد داریم. 

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.