سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۵۵ درصدی درآمد گمرکات بوشهر

ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: درآمد گمرکات بوشهر از ابتدای امسال تاکنون، ۷۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

علی سلیمانی اظهار کرد: پنج میلیارد دلار از ابتدای سال جاری تاکنون از گمرکات استان به کشورهای مختلف صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از لحاظ وزنی و ارزشی سه درصد رشد داشته است.

وی افزود: محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان، کلینکر، آبزیان، سنگ گچ و گچ بنایی، سبزی و صیفی‌جات عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر را تشکیل می دهند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر تصریح کرد: چین، امارات متحده عربی، هند، برزیل، ترکیه، پاکستان، عمان، قطر، تایوان و سریلانکا مقصد کالاهای صادراتی ایران از گمرکات بوشهر است.

سلیمانی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ میلیون و ۲۱۵ هزار تن کالای تجاری از گمرکات استان بوشهر ترخیص و صادر شده که این صادرات بدون احتساب میعانات گازی، ۱۳ میلیون و ۱۸۰ تن کالا به ارزش چهار میلیارد و ۸۹۶ میلیون و ۹۶۸ هزار دلار بوده است.

وی عنوان کرد: در مدت یاد شده ۳۳۲ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۰ میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر به کشور وارد و ترخیص شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۷ و ارزشی ۱۹ درصد افزایش یافته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر یادآور شد: عمده کالاهای وارداتی به گمرکات استان بوشهر شامل انواع پارچه، لاستیک، بلبرینگ، قطعات و لوازم یدکی خودرو، تخمه آفتابگردان، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت، پمپ، موز و خودرو است.

سلیمانی گفت: این کالاها از کشورهای امارات متحده عربی، چین، فیلیپین، هندوستان، سریلانکا، ترکیه، ژاپن، کره جنوبی، تایلند و پاکستان وارد استان بوشهر شده است.

برچسب ها: صادرات کالا ، گمرکات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.