سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم ارتقای سواد محیط‌زیستی مسوولان

رییس سازمان حفاظت‌ محیط‎‌ زیست گفت: ما باید ارتقای سواد محیط‌زیستی جامعه به‌ویژه مدیران و مسوولان را به‌ضروت جدی در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم افزایش مشارکت اجتماعی و توافق‌سازی در سطح حاکمیت را برای محیط زیست کشور به صورت همزمان پیش ببریم.

شینا انصاری در نشست هماهنگی جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال که صبح امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهارکرد: رویکرد ما در سازمان حفاظت محیط زیست هماهنگ با دستگاه قضایی یک رویکرد پیشگیرانه در مواجهه با جرایم محیط زیستی خواهد بود.

وی افزود: مسائل و مشکلات در حوزه محیط زیست به‌قدری گسترده است که تاکنون رویکرد مجموعه واکنشی بوده و این به دلیل گستردگی موضوعات مختلف در حوزه محیط زیست به‌ویژه در سطح استان‌ها است.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: ما بعد از این سعی خواهیم کرد پروژه‌های مرتبط با محیط زیست از هر نظر امکان‌سنجی و بعد مجوز‌های لازم صادر شود، زیرا اگر این ملاحظات به‌صورت دقیق رعایت شود، تبعات آن به حداقل خواهد رسید.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تصویب عضویت این سازمان در جلسه روز گذشته هیات دولت در کمیسیون فرهنگی اجتماعی دولت گفت: ما باید ارتقای سواد محیط زیستی جامعه به‌ویژه مدیران و مسوولان را در دستور کار جدی قرار دهیم تا بتوانیم افزایش مشارکت اجتماعی و توافق‌سازی در سطح حاکمیت را برای محیط زیست کشور به‌صورت همزمان پیش ببریم.

انصاری حمایت‌های جدی دستگاه قضا از سازمان حفاظت محیط زیست را دلگرم کننده دانست و اضافه کرد: امیدواریم مصوبات موثری در جلسه آینده شورای حفظ حقوق بیت‌المال داشته باشیم.

 احمد قاسمی - مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و منابع طبیعی دادستانی کل کشور- نیز در این جلسه اظهار کرد: امروزه دغدغه‌های محیط زیستی اولویت جدی بخش قابل توجهی از مردم است و نگاه ما این است که تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از جرایم محیط زیستی داشته باشیم.

همچنین در این جلسه محمد حسین صادقی - معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور- گفت: آرای سبز ابتکار عمل دستگاه قضا برای همراهی با رویکرد حفاظت از محیط زیست بود و لازم است در این زمینه سازمان حفاظت محیط زیست نیز اقدامات جدی را برای اطلاع‌رسانی این مساله انجام دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.